burka

1 /
gülümsün gülümsün
bu giysi kadınların her yerini kapatıp sadece göz ve ayak bileklerinin açıkta kalmasını sağlar.
türkiye'de bayburt ve civarında kadınlar (hepsi değil tabiki) burka giyerler.
sarnar sarnar
islamiyet için giyilse de islamiyetin öyle giyinmeyi emrettiğini kesinlikle düşünmediğim giysi. çünkü islamiyette fırtına gibi zorunlu haller dışında yüzün en azından kolayca tanınacak kadar açık olması bildiğim kadarıyla zorunlu.
mutluçokmutlu mutluçokmutlu
bizim şeriat isteyen kadınların 1 saatliğine giyinip bu sıcakta dolanması gereken giysidir.

giyside değil kefen gibi bişiye benzemektedir.altında ne var ne yok ne boklar dönüyo kimse bilmez.

zaten din altına saklanıpta yemediği bok kalmayan kişiler için mükemmel bir örtüdür.
dünyarüyaiçinderüyadır dünyarüyaiçinderüyadır
yalova' da minibüste gördüğüm minik bir şok yaşadığım, inene kadar izlediğim hatta daha sonra naptığımı farkettiğimdir. burka da gözlerin açık olmaması ise en tuhaf nokta. sanırım, izleme sebebim de buydu. nasıl görebildiklerini merak etmekteyim çünkü kesinlikle görünebilecek bir kumaşa sahip değildi, ancak izlediğime göre kadın gayet rahat minibüsten indi demek ki görebiliyor.
ayrıca, başörtüsü serbestliği getirilecekse ki her alanda getirilmeli; ülkede, burka ve çarşaf gibi insanın kimliğini saklayan giyecekler yasaklanmalıdır. erkeklerin dini kullanarak kadınları ezmesi ve beyinlerini yıkamasına son vermek için bu devletin düzeltmesi gereken bir sorundur.
elem i mucevher elem i mucevher
afganistan' da kadınların giymesinin yasal zorunluluk halinden çıkmasına rağmen halk tarafından sindirilemediğinden ve kendilerince yaptırım uyguladıklarından kadınlar tarafından kullanılan iç kısmı kafesli ve el ve ayak kısmını açıkta bırakacak şekilde örtünülen, küçüklüğünde hayalet yaptığın çarşaflara benzeyen kumaştır. tabi, ayak ve eller açıkta kalacak şekilde dedik diye göstermek olmaz. kadın sesinin ya da uvzunun her türlü tahrik unsuru gören er kişiler bunu da hoş karşılamazlar.

burka giyilmesi siyasi ya da sosyal açıdan zorunlu hale gelmiş ülkelerde kadınların velileri yani baba, koca, abi vb aileden bir erkek yanlarında olmadan dışarıya çıkmaları dahi yasaktır. sadece kadını burka giyerek silik hale getiren bir sosyal yaşamdan değil, aynı zamanda ufacık kız çocuklarınında aynı yaptırımlara maruz kaldığı yerler söz konusudur.
psikotrop psikotrop
bizzat gördüğüm ve incelediğim bir giysi olarak neredeyse tüm girilerin atıp tutma gibi olduğunu gözlemledim.talibanca afganistanda zorunlu olduğu doğrudur,ancak şimdi serbest bırakılmasına rağmen toplum bazında pek bi değişiklik görülmemiştir.ayrıca bir takım islamı bilmezlerin islam'a mal ettiği bu giysiyi giyen kişi dışarıyı çok rahat görebilmektedir,hem bol oluşu rahat olmalarını arttırır.ancak bu giysinin şöyle bir sakıncası vardır ki,dışarıdan bakan biri içindekinin erkek mi kadın mı olduğunu çok zor anlar.
kendini tutamayan şahıs kendini tutamayan şahıs
kadını insan olmaktan çıkarıp bir gölge haline getiren, erkeklerin kendi özbenliklerine güvenmemelerinin bir soncu olarak insanı insan olmaktan uzak kılan adeta hiçleştiren giysi denilemeyecek bir şey. örtü.

karanlıkta süren bir yaşam biçiminin nedeni.
anarşistkedi anarşistkedi
belçika'da yasaklanmıştır. aslında burka yasaklandı deniliyor; fakat türkiye'de bazı bölgelerde görülen çarşaf da yasaklandı. yani yasanın özü şu; bireyin giydiği giysi ise yüzü tamamen kapatılmayacak; suratı açıkta kalacak.

bazıları özgürlüklere karşı bir hamle olarak değerlendirse de çok doğru bir uygulamadır. nitekim güvenlik sorunu yaratıyor bu tip insanlar. zaten bir ulusal güvenlik sorunu olarak görülüyor burka ve benzeri kıyafetler.
1 /