depresyondaki kişiye söylenebilecek en kötü şeyler

1 /
drsculptr drsculptr
kurban rolü oynamak işine geliyor
aslında biraz dışarı çıksan spor filan yapsan iyi gelir
sırf senin değil herkesin hayatı zor (karşılaştırma)
hadi biraz zorla kendini
hadi gül biraz
pozitif düşün
çok da depresyonda görünmüyorsun
çok daha kötü olabilirdi
bütün bunlar kafanda, bakış açını değiştirirsen eğer...
kendinle çok uğraşıyorsun
akışa bırak
bu da geçecek nasılsa
seni anlıyorum ya , nası hissettiğini biliyorum
bak, hayatındaki olumlu şeyleri düşün
motive olursan kazanacaklarını bi kağıda yaz, bu seni gaza getirir
sorunun ne
bak böyle yaparak anneni üzüyorsun
hep kendin odaklı düşünmekten sıkılmadın mı
kimse hayat adil demedi zaten
güçlendikçe bu kadar zorlanmayacaksın
hadii sen bundan daha güçlü birisin
zaten bi yıldır bu sorunlardan söz ediyordun
şimdi daha iyi misin (komuşalı beş dk olmuştur)
kendin için üzülmeyi /kendine acımayı bırak
bugün çok güzel bi gün bak
mutluluk tercih meselesidir
şu ilaçları bi bırakman lazım
belki stresin için vitamin alsan iyi gelir
her zaman senden daha kötü durumda biri vardır
dua ediyor musun
gidip hayattan hak ettiğini alman lazım!
belki bu pms dir
e herkesin kötü hissettiği dönemler olur
kendi kendine sorun uyduruyorsun

dünya sağlık örgütünün istatistiklerine göre her yıl 800b insan intihar ediyor. hadi bunun bir kısmı psikozdan olsun. büyük bir kısmı insanlar kendilerini çıkmazda hissettikleri için.

bu kişi şımarıklığından ya da tembelliğinden bu durumda değil. zaten elinden gelemin en iyisini yapmasına rağmen kendini motive edemiyor. gücü ve umudu tükenmiş. belki son gücünü etrafa karşı maske takmak için kullanıyor.

belki sen çok ney bi sebep göremiyorsun ama o kişi çok uzun zamandır birikmiş şeyleri artık kaldıramamış.

ya da sadece senin kadar güçlü değil (zor bir hayattan gelmiş, senin kadar sevgi görmemiş, arkasında ailesi yok vs vs)

hiç bir şey yapmayıp o kişinin yanında otursan bile olur bazen, bi çay demlesen. ya da yürüyüşe çıkarsan. konuşmadan yanında olmak aslında o kişiye verebileceğin güç. sadece yanındayım ya da yardım istediğinde bana söyle filan deseniz de yetecek belki.


(bkz: depresyondaki kişiye söylenmesi doğru olan şeyler)
neyçırsever neyçırsever
soru sorarak yaklaşmak değildir. o kafanın içine girmek gerekir. paylaşmak bir şeyleri hafifletir. o yüzden emir vermek yerine iletişimin asıl gereksinimlerini yerine getirerek anlaşmak, en basitinden anlamak çoğu zaman az da olsa, bazen de çok da olsa iyi hissettirir.
belbereth belbereth
-bir tek senin başına mı geliyor, bak ben senelerdir böyleyim. dünya bir tek senin etrafında dönmüyor.-
diye kendine yetmeyen aklıyla fikir vermeye çalışan mal beyanı.
pekerman pekerman
sıkıntılı durumdaki insana denilecek en güzel söz "seni anlayabiliyorum" dur. farklı sözler her zaman onun için hüzün ve agresiflik yaratacaktır.
somnia somnia
ruhen öldüğüm bir dönemde sık sık duyduğum bir cümle ; "kimin hayatı mükemmel ki? herkesin kendine göre sorunları var."

ulan zaten o ruh halinden çıkmayı başarabilsem o halde olmayacağım. "konuşmuş olmak için konuşmayın amk" diyesi geliyor insanın. bazen sadece yanında olun.
saiyajin saiyajin
lütfen hayat hikayenizi anlatmayın. gerekirse susun sessizce ileri bakın bir şey demeden ama o sıkıcı hayat hikayenizi anlatmayın. lütfen.
drsculptr drsculptr
bana bu arada mesaj atmış üyelerin bazı cümleleridir mesela.

"masabaşı iş yapıp iyi maaş alan insanın şikayet etmesi midemi bulandırıyor"

evet ciddi ciddi bunu yazan oldu. bu kişi depresyondaymış hem de. geçmiş olsun tabii ama, umarım iyileştikten sonra gidip depresif hisseden insanlara bu gibi şeyler söylemez.

ve

"avrupa'dakilerin intihar etme oranının yüksek olma nedeni oradaki insanların her şeyi kolay elde etmeye alışmış olması.adam yaşayacağını yaşamış, kolay elde ettiği için kıymetini anlamıyor. biraz zora alışsa.... bak ben..."

valla bu da dendi. açıkçası ben de avrupa insanında şımarıklık ve zora gelememe olduğunu düşünmüyot değilim. ama intihardan söz ediyoruz. 800bin kişiden. bunların kaçı şımarık olabilir ki?

ayrı bir başlıkta tartışılabilir
(bkz: gelişmiş ülkelerdeki intihar oranları)


(bkz: dert yarıştırmak)
lorquet lorquet
bana zamanında baya aldığı psikoterapi seminerleri kabarık bir psikolog arkadaşım yapmıştı sağ olsun. yine bir seminer için geldiği istanbul'da arada iki lafın belini kıralım diye buluştuk. tam yemeğin ortasında senin hatun evleniyor dedi. atom bombası atsaydın aq. başkasından duyarsam kötü etkilermiş jfjfjgjf. sağ olsun kötü etkilemedi, sadece o dönem biraz yörüngeden çıktım ^^
bugecedeuykuyok bugecedeuykuyok
"amaaaan sende, kafanı taktığın şeylere bak."

"sanki şu hayatta tek sorunları olan sensin."

en gıcık olduğumda o meşhur "seni öldürmeyen şey güçlendirir" lafıdır.
1 /