fallout new vegas

1 /
barrak obama barrak obama
obsidian entertainment tarafından hazırlanan fallout 3 eklentisidir. oyun 2010 sonbaharında çıkacak ve fallout 1 ve 2'yi yapan elemanların çoğu bu projede yer alıyor. oyunun ilginç yanı bir adet düzenli sağlam şehir bulunması ki o da new vegas oluyor.


edit: şunu belirtmek gerek oyun f3'ten bağımsız yani aslında eklenti demek çok da doğru değil.
zaknafein zaknafein
eski fallout tasarımcılarının yapımında bulunduğu ve gerçek bir fallout a benzemesi muhtemel yapım. yine de içerisinde bethesda kelimesi geçiyor ve işkilleniyorum. tek tekerlek üzerinde seyir eden robotu da gördüm biraz kıllandım ama öyle mal mal şeyler de olsa sırf chris abi * için alınıp oynanır.
white shadow white shadow
1.5 ay kalmış lan. baya baya gerçek bir fallout geliyor gibi, ancak oyun içi videolarının birebir bethesda arayüzü kullanması, grafik ve motorların birebir aynı olması kıllandırmıyor değil. bakalım kısmet.
commander shepard commander shepard
ayın 19'unda kuzey amerika'da 22 ekimde avrupa'da çıkıcak efsanenin asıl devam oyunu.

chris avellone diyorum bir şey demiyorum gel artık fallout.

yanımıza alabileceğimiz npcler aşağıdaki gibi cass'i alırım sanırım.

fallout: new vegas for ps3: meet the companions the mojave wasteland is a dangerous and desolate place... so you feel the need for some companionship during your adventure. like fallout 3, new ve... playstation


lan oğlum dayanamıyorum yazmıyım diyorum yazıcam tek kurşun atmadan bitirebileceksiniz diyor oyunu bildiğin fallout lan bu bethesda gözünü seviyim sikmemiş ol fallout'u bu sefer.

isteğe bağlı hardcore modunda karakterimiz su içmeye ihtiyaç duyacak, cephaneler bir ağırlığa sahip olacak. tedaviler de anlık olmayacak. normal mod ise fallout 3'ün gameplay i ile aynı olacakmış.

oyunda vault dweller'ı oynatmayacağız fallout 2'de de oynatmamıştık efsane olmuştu hadi lan sık dişini.
ninkasi ninkasi
launcher'daki fallout theme'i çok seksi olmuş. onun dışında oynamadım daha. şimdi başlıyorum. bitirince detaylı yorum geliyore. fallout 3 faciasını bize yaşatmasın. amin.
hopeless hopeless
sadece gameplayini izledim ama fallout 3 üstüne bir gıdım bir şey koyamamış gibi görünüyor. ayrıntılı inceleyeceğim tabi ama fallout 3 benzeri bir şey karşıma çıkarsa (ki öyle görünüyor) o konsept oyunu kurtaramaz.
zaknafein zaknafein
ilk 3-4 saatlik deneyime göre ;

özetle: bildiğimiz fallout 1 ve 2 nin fps versiyonu. fallout hissiyatı, kokusu oyunun her santiminde mevcut. sanki adamlar "ya bu işi oyunun asıl yapımcılarına verelim de bari fallout fanları da gülsün, zaten ağlattık adamları, cehennemde yanmayalım sonra" demişler de, bambaşka bir oyun çıkmış. o yüzden bu aslında bir oyun yazısı değil, bu bir fallout açıklaması olacak.

oyunun nerede geçtiği, konu vs gibi detayları yazmak anlamsız. susuzluğu gidermek için bişeyler içmek zorunda olmak, çorak ve ürkütücü çöllerde yaşam mücadelesi verirken inanılmaz bir atmosfer sunuyor. arka planda çalan bazı tematik sesler fallout 1 ve 2 den gelme. birebir aynı ses çalıyor. duyunca gözlerime bir yaşarma gelmedi de değil. oyundaki loot manyaklığı tıpkı ilk iki fallout oyunundaki gibi. boş bir kulübe bulup içine girdiğinizde kokuşmuş yiyecekleri bile toplamak zorunda kalıyorsunuz aç kalmamak için. kutuları çekmeceleri didik didik karıştırıyorsunuz ki ihtiyaç duyabileceğiniz bir şeyle karşılaşın. orda burda bulduğunuz parçalarla bir şeyler oluşturuyor ya da tamir ediyorsunuz.

savaş kalıntıları arasında kalan insan parçalarının saçmalıklarıyla karşılaşıyorsunuz çoğu zaman. etrafa saçılan fev in doğal yaşama neler yaptığını görüyorsunuz çölde gezerken. bir de tüm bu karmaşa arasında dünya küresel değilken, sistem adı altında uslu duran insanların bu en dandik zamanda bile fırsat bu fırsat diyip, bilinçaltında hep bulunan o vahşiliği ve acımasızlığı hayasızca sergilemesine tanık oluyorsunuz. insanlığın sonu tehlike altında bile olsa, böyle bir dünyaya gözlerini açan ve büyüyen insanların psikolojik farklılıkları yine harika bir şekilde ortaya dökülüyor. amaçsız ve sadece hayatta kalma mücadelesi veren ortadaki bir topluluk yanında 2 farklı kutupta örgüt, bu insanları kendi bünyesine çekmeye çalışırken bambaşka yöntemler kullanıyor. aslında bu fallout 2 de açıkça gösterilmeye başlanmış bir şeydi. hatırlarsanız, new california republic, yıkılmış dünyanın kalıntıları arasında yeniden ve aynı siyasal normlar üzerinden dirilmeye çalışan bir örgütlenme idi. bunun yanında yine zıt kutuplarda seyir eden köle tacirleri bu sefer görüntü olarak vahşet fakat felsefik olarak kendilerince somut kurallar altında toplanıp davalarını açmış durumdalar.

siz de böyle bir ortamda bir şeyler seçmek zorunda kalıyorsunuz. işte buradaki seçim, çevre şartları ve yaşamın amacını sorgulamak dahilinde aslında ne iyi, ne de kötü oluyor. eğer her seçimin başında neden diye soracak olursanız, bir noktada çıkmaza girebiliyorsunuz. iyi görünen bir kasabayı, canları istediği için orayı burayı patlatan ve haraç isteyen bir çeteye karşı savunma fikri ilk başta "iyi" olarak görünebilir. ama bu hareketin neden iyi olduğunu sorgularken diğer taraftan en uç kesimdeki "legion" denen tarikatı dinlediğinizde verdiğiniz her kararın "neutral" olabileceğini düşünüyorsunuz. çünkü iyi olan bir hareketin sizden başkalarına yarar sağlaması gerekirken ortadaki sistemsizlik içinde kalan sosyalleşme çabalarının iletişimsizliği yüzünden hiçbir şey olmuyor. yaptığınız sadece bir seçimdi ve sizin istediğiniz oldu. bu kadar. kimin öldüğü ve kimin sağ kaldığı sadece insanların zor şartlar altında hayatta kalması açısından istatistiki bir veri.

söylediğim gibi. bu bildiğimiz bir fallout. daha önce yaşadığımız şekilde, insanların bozuk düşüncelerinin sonuçlarını ve buna katlanırken bile bu bozuk düşüncelerden kurtulamadıklarını gösteren, içinde trilyon tane umut taşıyan bir evren simulasyonu.
keyif pezevengi keyif pezevengi
bu naif ve sitem eden bir görüş muhteva eden bir giridir

fallout 1 & 2 dışında serinin diğer dandik oyunlarını oynamamış biri olarak bu tps/fps olayının bana çok terso geldiği oyundur. yahu keşke van buren'deki gibi izometrik açı korunsaydı. ama ahhh bethesda, hep senin dayatmaların bunlar. ayrıca neden sadece 1 & 2'de olduğu gibi vats ile oynayamıyoruz? sikerim real time olayını, ap* bitince paso v'ye basmaktan imanım gevredi.
bir de kısa yollar çok az, misal pip boy'da sağa sola tıklamak çok can sıkıcı.
1 /