itü mimarlık

1 /
greeen greeen
olabildiğince tasarlatmaya, çözümler buldurmaya yönelik bölüm
okuyanların en sık duydukları kelimeler dışavurum ve mimarileştirmedir, gerekli debelenme sürecine itme yoludur bu, olay şudur; aklına herhangi bir proje gelir senin bunu ifaden ve yapılandırmasını çözmen, nasıl olacağını göstermen gerekir
dersler ilk sene taşkışla'nın çatısında boğaz manzaralı stüdyolarda geçer, ders arasını öğrenci belirler, zaten dersler daha çok kişisel çalışmalar halindedir, diğer bölümlerde okuyan arkadaşlar gelip gördüklerinde şaşkınlıkla karışık kıskançlık içine girer
dönem sonu sergi düzeni ve afişleri için bile isteyen öğrencilerden öneri sunmaları istenir, üretilmesi olanaklı en iyi öneri gerçekleştirilir, okuldan beklenen olanaklar tüm kolaylıkla sunulur
hocalar projelerde yerinde ve mantıklı eleştiriler getirirler, ellerinden geleni yapmaktadırlar öğrenci için, bizzat uğraşıp çeşitli olaylara girerler, ya birilerini getirirler konuşma için, ya seni alıp götürürler bir yerlere, gezi düzenler gezide olanca sorunu kendileri halletmeye çalışırlar
obsession7 obsession7
tasarım gücünüz,sabrınız ve çizim yetenğiniz varsa hiç kalmadan 4 senede işinizi görebileceğiniz itü'nün en yan gel yat osman bölümüdür lakin "projeleri yetiştireceğim" diye sabahladığım günlerin çetelesini tutamamışımdır.
pilat pilat
sabahlarsınız,yetiştiremezsiniz,en yakın arkadaslarınızı bazı günler göremezsiniz,aile üyelerinden arkadaslardan ve birçok kimseden görüşemediğiniz için azar işitrsiniz hayırsız olursunuz..ama onu seversiniz ve tüm emeğiniz size mutluluk olarak geri döner..eger bu bölümdeyseniz ve mesleğinizi tasarımı sanatı seviyorsanız güzel yıllar sizi bekliyordur..
adeleblochbauer adeleblochbauer
taşkışla kampüsüyle beni kendine bağlamış hatta boğaziçinde okumama rağmen üzerimde "itü mimarlık" t-shirtü ile günler geceler boyu öss çalıştırmış fakülte.ama tercih hatasıyla odtü ye şutlanırken göz yaşlarıyla arkamda bıraktığım ilk ve tek aşkım.
kabaramazsınkelfatma kabaramazsınkelfatma
" burası itü sözlük mü " dedirten, hayrete düşürten başlık altı sayısı...yani karşımda yüzlerce yorum göreceğimi sanırken... nasıl olur da biri de çıkıp o muhteşem koridorlardan, avludan, deniz manzaralı wc'lerden bahsetmez. mimarlık zordur, evet, uyutmaz, şiir yazmak istersin, yazdırmaz, çizdirir. hep ister, açtır, okumaya bakmaya muhtaçtır. mezun olduktan 10 sene sonra anlamaya başlarsın ne olduğunu. hayatının her yerine bulaşır, olaylara bakışını bile muntazam hizaya dizer. yemek yiyişin, gökyüzüne bakışın değişir. itü mimarlık iyidir.
yitü yitü
oda arkadaşımında mensubu olduğu ve bana sık sık ''hayat biter proje bitmez'' dediği güzide bölüm. türkiyenin tartışmasız en iyi mimarlık eğitimini veren fakülte. peysajı saymazsak iç mimarlık ve mimarlık olarak iki güzel bölüm vardır.
microcosm microcosm
hazırlığı okuyup prof. olayını da aşarsam bizzat içinde yer almama başka mani kalmayacağını düşündüğüm fakülte.binası, ortamı(gördüğüm kadarıyla),4 yıllık lise hayatımın amacı ve öss çalışmalarımın meyvesi olması münasebetiyle benim için apayrı yeri olan, şimdiden benimsediğim bölüm.
pişçik pişçik
girmesi zor okuması çok zor bölümdür.proje biri yeni bitirmiş biri olarak diyebileceğim şey;çok şey öğrenmenin yanı sıra hiçbir şey öğrenmiyor gibi hissetmek itü mimarlıkta okumaktır. çok çalışmak,yorulmak ama çıkan ürüne bakınca bu ne lan dedirten bölümdür.hazırlıktan arkadaşlarınızla aranıza duvarlar ören onlarla görüşebilmek için projeleri yarıp yamalak yaptıran bölümdür.
projedeki insanları sosyal hayatının temel halkası yapan bölümdür- zaten proje dersleri 2 gün ve sonsuz saat sürdüğü ve bunun dışında da atölyede beraber maket yetiştirmeye çalıştığın için olası muhtemel bir olaydır. ve son olarak itü mimarlık sigaraya başlatan alkolün dibine vurduran bölümdür zira proje dersleri arasında boğaz manzaralı terasta sigara yakmak nefes almaktır adeta tekrar doğmaktır. şişmiş kafanın da tek tesellisi gece başlayacağı maketten önce, proje dersinden sonra terasa kaçak çıkarılan biradır,şaraptır.
dalyarrock dalyarrock
koskoca itü'nün mimarlık denilen bölümünde yapılan maketler ve projeler bizim ilkokulda el işi dersinde yaptığımız kartondan evlerden hallicedir.
grisette grisette
insanlarından duyduğum ve yarışmalardan da anladığım kadarıyla öğretmenlerin öğrencileri yarışmalara v.b etkinliklere katılmaya aşırı teşvik ettikleri bölümdür. kendi adıma kıskanıyorum.
1 /