javascript

2 /
siyaset sevmeyen adam siyaset sevmeyen adam
güzel fonksiyonlara sahip bir yazılım dili.
facebook'ta tüm arkadaşları davet etme kodu. sadece sağdaki kaydırma çubuğundan sonuna kadar kaydırıyorsunuz ve firefox'ta ctrl+shift+k, chrome'da ctrl+shift+j tuşlarına basıp kodu yapıştırıyorsunuz ve entere basıyorsunuz.

javascript:elms=document.getelementsbyname("checkableitems[]");for (i=0;i<elms.length;i++){if (elms[i].type="checkbox" )elms[i].click()};

edit: candy crush isteği alanların isyanlarını burdan duyabiliyorum.
ethnica ethnica
her yazılımcının ister client side ister server side olsun işini kolaylaştıran harika bir dil. olmasaydı ne bok yerdim bilmiyorum lan :)
gibigibi gibigibi
bir script dili. web için client ve server taraflarında kodlama yapabilirsiniz. unity ile oyun programlayabilirsiniz vs.. kullanım yerine göre implemente edilse de öncelikle javascript temel olarak öğrenilmelidir.

bazı uyum sorunları olabiliyor. mesela es6 sözdizimi gibi. es6 öncesine destek vermek için bazı ön işleyiciler kullanılıyor. (bkz: typescript) (bkz: coffeescript)

benim dili öğrenmek için önerdiğim kaynak şu seri;
getify/you-dont-know-js you-dont-know-js - a book series on javascript. @ydkjs on twitter. github
akşam yatmak bilmez sabah kalkmak bilmez akşam yatmak bilmez sabah kalkmak bilmez
javascript'i gömmeye gelmedim. ama frameworkleri için söylemek istediğim bir şey var. yav ilk ikilik sistemde program yazmak zor diye sırayla 8'li, 16'lı sistemlere, oradan sembolik programlamaya ve en sonunda da gerçek bir yazılım dili olarak assembly'ye geçilmedi mi?

hatta o da yetmedi assembly'de yazmak da okumak da çok zor, az daha geliştirek diyip c'ye oradan da c++'a gelinmedi mi?

o da yetmedi, performanstan ödün verelim ama artık alt seviye işlerle uğraşmayalım hem de daha okunaklı bir şeylere geçelim diye java, c# gibi en yüksek seviye dillere geçilmedi mi?

yav o zaman bu okunabilirliği sıfır js frameworkleri nasıl bu kadar popüler oldu? bu ne arkadaş parantez içinde parantez, ne indentation var ne bir şey. neyin içinde ne var, ne neyin objesi, nerden nereye atlıyor kod belli değil. resmen json objesi gibi kodlar, bunu nasıl okuyorsunuz arkadaş ya.

50 yıldır okunabilirliği artırmaya çalışıp 5 yılda 50 yıl öncesine dönmek nasıl bir mantık anlamıyorum. bir de bunları oop'ye daha benzer hale getiren ve javacıların az da olsa kendinden korkmamasını sağlayan ekstra frameworkler var. neyse ki onlarla azıcık normal bir dile benziyor. umarım kullanmak zorunda kalmam şunları. jquery'yi severek kullanıyoruz o neyinize yetmiyor asdfs
1
e1011001 e1011001
bu arkadaşa dikkat edin. hızla yükseliyor.
api, http, javascript, css,html bütün ağda bütün cihazlarla çalışabilir hale gelince ve internet 5g olunca native app ile ayırt edilemez hale gelen uygulamalar yazılacak. şimdiden bariyerler yıkılmış zaten. react native ile ios, android, web için aynı kod ile uygulama yazılıyor.
cetinceviziniz cetinceviziniz
üniversite yıllarımın başında tanıştığım bir yazılım türü. her ne kadar diğer programlama dillerine göre daha kolay olduğu söylensede yazılım sektörüne olan ilgimi hızlı bir şekilde yutmuş sindirmiş ve bir paçavra gibi kenara atmıştır. belkide benim gerizekalılığımdan bilemiyorum.
2 /