kendisini uyaran komşunun evini basan aile

selimciğim selimciğim
"böyle durumda polis aranır" tayfası gelmeden şöyle bir not düşeyim.

adam bunlar kapıya dayanınca polisi arayacaktı. polis geldiğinde (ki o da eğer hala kapıda durmaya devam ediyorlarsa) hiçbir suç unsuru oluşmadığı için bir iki konuşup (en fazla şikayet için vatandaşı ifadeye çağırıp) gidecekti. ki bu örnekte iş polisin dandikliğiyle alakalı bir durum değil. gerçekten kapıda bekleyen sinirli adamlar var sadece. ek bir durum yoksa yasalarda bunun cezası yok. sonuçta adam yine kaderiyle baş başa kalacaktı. bu olay gerçekleşmeden önce bir gereksiz döngü yaşanmış olacaktı sadece.

buna ek olarak, türk ceza kanununda her şey ama her şey suçluyu, haydutu, eşkıyayı korumak üzerine. meşhur "get of my lawn" kısmını geç, hırsız evindeyse (hatta meşhur yatak odası geyiğindeki gibi yatak odandaysa), elinde bıçakla sana saldırdığında ona ateş edersen yine orantısız karşılık verdiğin için yargılanıyorsun. olaylara gel.

onun için hep söylüyorum; allah böyle boklarla denk getirmesin. bu bokların çoğunun gelecek endişesi yok, aklı yok, fikri yok. ama bizlerin düzgün yaşamaya çalıştığımız bir hayatımız var. sonucunda ya hastaneye gidiyorsun, ya hapishaneye. illa zorda kalırsam ben hastaneye gitmeyi tercih ederim. videodaki ev sahibi maalesef hem hastaneye gidecek, hem de süpersonik yasalarımız nedeniyle sopa (yalnızca bir kere kullanabildiği) nedeniyle ciddi şekilde yargılanacak. ve bu esnada bu bokların komşuluğunda gerilim dolu günler yaşayacak. girdi-çıktı şeklinde bakınca zarar yazıyor.

ateşli silah meselesi de aynı şekilde. senin bin bir takla atarak edindiğin, sahip olmaya devam etmek için bin bir takla attığın ruhsatlı silahın olur. ama zombi istilası dışında hiçbir şartta kullanma hakkın olmaz. dolayısıyla, evinde silah bulunduran, yasalara saygılı yurttaş ve insan evladı olanların çok daha büyük bir imtihanı var. bu adamın evinde tabancası olsa, kapısı yarım saat dövüldükten ve kameraya yansımayan ağır küfürler edildikten sonra anlık bir öfkeyle o üç boku oraya yığabilirdi. silahın varsa basit işlerde devreye sokmayacaksın, insana zor geliyor ama gerektiği yerde hatta dayağını yiyip oturacaksın.

bu mesaj olayından önce gürültü nedeniyle polisi arasa yine hiçbir şey olmayacaktı ve üstüne üstlük üstteki familya daha da öfkelenecekti.
anton chekhov anton chekhov
konut dokunulmazlığı yani haneye tecavüz suçu halk arasında esasında işlemekten çekinilen bir suç. cezasının yüksek olduğu düşünülür ki öyle değil. ama bu şekilde yerleşmiş hafızalarda herhalde.

bu barzolar işte bu inanışı da yıktı. bak bir şey olmuyormuş lan düşüncesiyle milletin evine giren girene olacak bakın şimdi. ondan sonra gelsin pompalı tüfekler, gitsin bıçaklamalar cinayetler vs.

adam evin kapısını tekmeliyor, içeriye girecek, nitekim girdi de ama serbest bırakılıyor. yani bizim memleketi anlamak da yaşamak da çok zor mk.

ediyşın : tutuklanmış idneler. bakalım ne kadar sürecek..
dionysos dionysos
orospu çocuklarının kızları bilmem kaçıncı kattan aşağı attığı, sebepsiz insan kestikleri, kafalarına yanlışlıkla mermi çekirdeği saplanıp ölen insanların ziyadesiyle olduğu bir ülkeden bahsediyoruz ve gayet normal.

kardeşim bu ülkede klasik müzik, jazz dinleyip saçını uzatan erkeğe homo, dövmeli kıza fahişe gözüyle bakılıyor. ruhsatlı silahım var ve belli ederek dolaşıyorum. neden, çünkü agresif bir insanım. öyle densiz bir piç gelip salça olmasın diye.

bu tarz şeyler vardı, hep de olacak. git 500 tl'ye pompalı al, ruhsatı da zaten sıkıntı değil. av tüfeği en nihayetinde. rahat uyursun. uyandıran olacaksa da götüne sokarsın!

bu hayatta iyi, namuslu, naif ve mağrur insanların sesi çıkmadıkça ananızı daha çok sikerler!!!
acarabi acarabi
gerçek haneye tecavüz olarak değerlendirilip, gerçek olarak ve gerçekten caydırıcı ceza sistemi olarak gerçek ceza verilebilen bir ülke olsaydık bunları bir daha ne yaşar ne de sosyal medya konusu olarak işlerdik.
cümle, gerçekler altında gerçekten saçmalar gibi kuruldu ancak, ne yazık ki ülkemizde adalet sistemi dahi mış, miş, muş gibi yapılarak yerine getirilmeye çalışıldığı için gerçekten ve gerçek olarak gerçek ceza sistemine hasret kalan gerçek insanlar olarak ağlıyoruz gerçekten hal-i pür melalimize.
tanımos: hayvanlığı ve barbarlığı yanına kar kaldığı gibi, ertesi gün kasım kasım poz vererek mahallede yürüyecek baba ve oğullarıdır.
rene rene
eskiden haneye tecavüzün suçu büyük diye hep sokakta falan beklenirdi birisi dövüleceği zaman. demek ki boşu boşuna bizim nesli korkutmuşsunuz. yok efendim adamın giriş kapısı eşiğinin bir adım içinde olsan bile haneye tecavüz sayılıyormuş falan filan diye diye ağız tadıyla hiç ev basmıyordu insanlar. hatta apartmanın içinde döversen yine sayılabilir diyerek arttıranlar çıkıyordu. kapının tam önünde en ağırından küfürleşip birbirine dokunamayan beden diliyle birbirine üstün gelmeye çalışan insanların sahnelerini izledim ben arkadaşım. sinirden kıpkırmızı olmuş insanlar sırf adam evinin içinde o eşiğin içinde diye bir şey yapmıyordu. ne yani şimdi tüm bunlar fasa fisomuydu yani? boşu boşuna gecenin ayazında sokakta donduk mu yani biz adam evden çıkacak diye. vay arkadaş ya. tüm o insanların yıllardır yapılan o kavgaların evlerin içine dağılmamasına engel olan hukuğun ve kanunun gizli eli diyebileceğimiz "haneye tecavüz adam öldürmek gibi ağırdır aman ha" söylentileri develeri dizginlemek için uydurulmuş bir halk masalımıydı yani.
tabuyoksunu tabuyoksunu
tck 116
(1) bir kimsenin konutuna, konutunun eklentilerine rızasına aykırı olarak giren veya rıza ile girdikten sonra buradan çıkmayan kişi, mağdurun şikayeti üzerine, altı aydan iki yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

(2) (değişik: 31/3/2005 – 5328/8 md.) birinci fıkra kapsamına giren fiillerin, açık bir rızaya gerek duyulmaksızın girilmesi mutat olan yerler dışında kalan işyerleri ve eklentileri hakkında işlenmesi hâlinde, mağdurun şikâyeti üzerine altı aydan bir yıla kadar hapis veya adlî para cezasına hükmolunur.

(3) (değişik: 31/3/2005 – 5328/8 md.) evlilik birliğinde aile bireylerinden ya da konutun veya işyerinin birden fazla kişi tarafından ortak kullanılması durumunda, bu kişilerden birinin rızası varsa, yukarıdaki fıkralar hükümleri uygulanmaz. ancak bunun için rıza açıklamasının meşru bir amaca yönelik olması gerekir.

(4) fiilin, cebir veya tehdit kullanılmak suretiyle ya da gece vakti işlenmesi halinde, bir yıldan üç yıla kadar hapis cezasına hükmolunur.

netice itibariyle; ya savcı türk ceza kanunundan bihaber ya da adam bu konuda şikayetçi olmamış.
tuzukuruhahahi tuzukuruhahahi
haydut bunlar. eski apartmanımda da komşumu vurmuşlardı.
polis falan da çözemez bu meseleyi artık. bildiğin kan davasına evriliyor bu konu. kız kaçırmaya bile bu kadar ses etmezler ama uyardın diye iflahını sikerler!
taşınmaları hayra olur. ya da adam bulup bunları tekmeletsinler.
eflakinyas eflakinyas
o bu değil de siyahlı çaka atıyordu
güzel dayak yedi
iyi de oldu
bu tarz şeyler bizim mahallemizde hep olduğu için , ben alışkınım
insanlar birbirine tahammülsüz, ve birileri kendini hep üstün görüyor
polisin zerre umrunda değil, kanunları takan yok
herkes kendini efe sandığı için bunlar oluyor
serbest kalmasa , bir kaç sene ceza alsaydı bunların hiçbiri olmazdı.
ama siyahlı güzel dayak yedi , harbi iyi oldu ona.