netflix

1 /
redoner redoner
aylık 8 dolara internetten hd film izleyebildiğiniz ve evinize kiralık dvd gönderen süper site. tabii ki evinizin abd sınırları içinde olması gerekmekte.
tembel sinefil tembel sinefil
proxy, vpn tarzı yardımcı uygulamalarla türkiye sınırları içerisinden verimli kullanılıp kullanılmadığını merak ettiğim film izleme sitesi.

edit: evet gayet verimli kullanılıyormuş. çoğu filmde ingilizce altyazı desteği de var. ilk ay da ücretsiz, yani 29 gün deneyip sonra iptal edebilirsiniz kredi kartınızdan 8 dolar çekilmeden. ilgilenenlere duyurulur*.
keyif pezevengi keyif pezevengi
torrent, usenet vb. mecraları bilmeyen veya kullanmak istemeyen, hali vakti yerinde insanların tercihi olan streaming servisi. zaten türkiye'ye servisi de yok.
hizmet verdiği yerler kuzey ve güney amerika, karayipler, birleşik krallık, irlanda, isveç, danimarka, norveç ve finlandiya. güney amerika dışında diğer tüm ülkeler de zati hali vakti yerinde yerler.
nymphoenix nymphoenix
artık hayatımın anlamı olan, sinema/dizikoliklerin mabedi haline gelebilecek vazgeçilmez bir film ve dizi sitesi. henüz türkiye'ye gelmemiş ama yine de mediahint gibi eklentiler sayesinde aylık ücretini ödeyip istediğiniz şeyi sınırsız izleyebiliyorsunuz. zaten günden güne arşivlerine sürüsüyle yeni dizi ve film ekliyorlar, izlediğiniz şeyleri kapasanız bile sonra kaldığınız yerden devam edebiliyorsunuz, genre'lara göre zevkinize uygun filmler sunuyorlar ve hepsinin altyazı seçeneği oluyor. torrent kullanmaktan bıkanlar için muhteşem bir opsiyondur kısacası.
defnemercan defnemercan
kullanmak için abd'de yaşamanızı gerektiren fakat güvenli vpn programlarıyla (bkz: purevpn) oh oh mis yabancı dizleri izleyebidiğim ağ. ya arkadaş niye illa amerikayla kısıtlamışlar ki bir de? belirli bi nedeni var mı bunun?
geber marla singer geber marla singer
lan, lan, ahahaha, hayatımın en salak heyecanını yaşattı bana. işten gelmişim, 10 dakka öncesine dek yarım saattir uyuyorum, bi uyandım ki sırılsıklam ter içindeyim, yamyaşlıktan hareket edemiyorum, hareket edemiyorum, sonra elimi telefona attım, sözlüğe baktım, buğulu gözümle "netflix türkiye'de!" sonrasında yataktan düşerek apar topar salona dalmam, "allah, duydunuz mu memlekete netflix gelmiş!" demem, yüzümdeki o ıslaklık, ter içindeki alnım ile annemlere ve misafirlere boş boş bakakalmam.. sonrasında da yıh yıh diyerek odayı terk etmem. hayır ne diye bu denli heyecan yaptım bilmiyorum. şimdi playsationu açıyorum, umarım uygulama vardır.

ek: psn server çökmüş. şimdilik uygulama var mı yok mu bilmiyorum. ama henüz, zaten dublajın allah belasını versin de, türkçe altyazı da yokmuş ve seçenekler çok azmış. piyasaya nasıl bi giriş bu böyle anlamak mümkün değil. adam olana dek bekleyip ondan sonra üye olmak en iyisi.
anarşistkedi anarşistkedi
neredeyse bütün dünya ile birlikte türkiye pazarına da doğrudan dahil olmuş sistemdir. bu bizim açımızdan fazlasıyla önemli bir hadise; çünkü anaakım televizyonu tamamen silebilecek bir projeden bahsediyoruz. oradaki sansürün, saçmalıkların, çürümüş içeriklerin yerini daha özgün alternatifler ve küresel bir altyapı alabilir. sisteme türkiye'den doğrudan girişin açılması bu bağlamda atılan ilk ve önemli bir adım. ancak bu sistemin şu haliyle tutacağına inanmıyorum.

en büyük eksiklik elbette türkçe altyazı olmaması. ingilizce geliştirme minvalinde olumlu algılasam da bizde bu şekilde tutunabileceğini zannetmiyorum. en azından içeriğin bir kısmına türkçe altyazı eklenmesi önemli bir artı olacaktır ilk yılları içinde. şu an arayüzde dahi türkçe dil seçeneği bulunmuyor. bunun yanında adil kullanım kotası adlı haysiyetsizlik devam ettiği takdirde de günde 1 dizi, 1 film izlemek isteyen adam dahi ayı tamamlayamadan dumur olur. bu noktada da yerel internet sağlayıcılarının en büyüğü olan ttnet ile anlaşmaya gidilmesi gerekir; fakat umudum yok bu bağlamda. tivibu gibi bir içerik sağlıyorken ttnet burada bir özveride bulunmaz gibime geliyor. örneğin benim tivibu paketim vardı ve ay sonunda iptal ettireceğim artık netflix ile birlikte.

bir diğer eleştirilebilecek husus da fiyat politikası tabii. 8, 10 ve 12 euro'luk paketler mevcut. 8 euro'luk paketi otomatik olarak eliyorum hd seçeneği olmadığı için. 10 euro'luk paket hd seçenek tanıyor ve 4k'ya kadar çıkabiliyor çözünürlük. bununla birlikte aynı anda 2 platformda birlikte izlenebiliyor içerikler. 2 farklı profil oluşturuyorsunuz çünkü. 32 tl'ye tekabül eden aylık ücret 16 tl'ye düşüyor yani bir partner bulabilirseniz kendinize netflix için ki zor olduğunu sanmıyorum. sevgiliniz, arkadaş çevreniz muhakkak birileri dahil olmak isteyecektir. 12 euro'luk opsiyonun farkı ise 2 platform değil, 4 platforma çıkarması erişim olanağını aynı anda. 4 farklı kişiyle ortak olabilirseniz kişi başı ayda 10 tl'ye düşüyor böylece. şu an tivibu bile bundan pahalı bir uygulama aylık. ancak bunlara rağmen ücretler yerel para birimlerine çevrilse ve 20-30 tl arasında bir opsiyon havuzu oluşturulsa tadından yenmez.

en büyük eksiklerden biri ise şu an içerik. mevzuyu duyar duymaz deneme üyeliği açtırdım hemencecik ve içeriklere bakmaya başladım. inanılmaz kısıtlı bir içerik sunuyor şu an için platform sizlere. açıkçası şu içerik 16 tl'yi falan da hak etmiyor. hiçbir esprisi yok şu an için. umarım hızlı ve özverili bir şekilde geliştirmeye başlarlar sistemin yapısını.
claritas claritas
türkiye'de yayına başlayacaksa bünyesine kesinlikle leyla ile mecnun ve behzat çyi katmasi gereken uygulamadır.
ayrıca ttnet veya yetkili başka mercilerle de anlaşmalar yapılıp bu hizmetin akk saçmalığından ayrı tutulması gerekmekte. yoksa yalan olur ülkemiz şartlarında.
kralfeanor kralfeanor
dizi sitelerine büyük bir darbe gibi bir şey olacaktır bu. muhtemelen netflix dizileri artık dizi sitelerinde yayınlanamayacaktır çünkü telif problemiyle karşılacağız. türkiye'de yabancı dizi yayınlayan kanallar sadece e2 ve tnt'den ibaretti onlar da zaten pek telifti oydu buydu diye takan şeyler değil. biri doğuş'un diğeri doğan'ın dünya kadar telif şeysiyle uğraşırken internet siteleriyle uğraşmamışlardır ama netflix gevurları napar bilemiyorum.

neyse şimdi türkiye'ye gelmesinden bahsetmek istiyorum. adamlar bir anda 130 ülkeye birden açıldılar. bu neyin kafasıdır neyin pazarlama anlayışıdır bilmiyorum. mantıklı yönetilen bir firma önce kendine bir pazar belirler ve o pazara girer. girerken de o pazarın özelliklerini karşılayacak şeyler yapar. türkiye'ye geldi diye sevinenler var bunları da anlamıyorum. site dili bile türkçe değil, türk lirasıyla ödeme yapılmıyor. hadi ödeme kısmını filan geçtim türkçe altyazı diye bir şey yok. şu durumda yapılacak şey sadece beklemektir. 130 ülkede kaç dil varsa hepsine birden yetişmeye çalışırken türkiye'ye sıra ne zaman gelir kim bilir. yani ben 130 ülkeye birden bir anda açılmasını para tuzağı ve nakit depolamak için yapılmış bir şey olarak buldum. önce şu ülkelere sonra şunlara diye bir takvim yapılmalıydı önce. şu haliyle saçmalık.
1 /