norm ender

3 /
güccükız güccükız
mekanın sahibi single'ını dinleyince okulda bana zorla norm ender dinleten beyza arkadaşımı hatırlatan rapçi.takardı kulaklığı kulağıma açardı norm ender başlardı rapçi kavgalarını anlatmaya.yok o ona diss atmış yok o mikrofon gömerek cezaya gönderme yapmış norm ender çok haklıymış onun tarafında olmakla ne kadar iyi ediyormuşuz falan filan.ben de kırılmasın diye bir şey demiyordum beyza'ya korkuyorum da galiba biraz.dinlemek istemiyorum desem norm ender e itaatsizlikten müebbet çünkü.sonra bir gün başka sebeplerden ipleri kopardım çılgın rapçi ruhlu arkadaşımızla.ben de tabiri caizse inek bir öğrenciyim.bana dönüp dönüp
hey sen ordaki bak düzene alış
kur saatini okuluna geç kalma diyordu dhsjakdjak
nasıl rezil günler yarabbim
sonuç olarak kuvvetle muhtemel kendisinin bilmediğim şarkısı yoktur.kinimi de kustuğuma göre artık gitme zamanı.
diren bonibon diren bonibon
pek sevmediğim rapçi. ama en son attığı diss'i son derece beğendim.

neyse olay şu norm ender ezhel,ben fero basta olmak uzere yeni nesil rapçilere diss atıyor. dinledim bayağı kaliteli. dinleyelim:



ezhel cevap vermiş ama dinlediğim en kötü diss cevabı olabilir keşke hiç cevap vermeseydi ya da en azından oturup biraz düşünüp yazsaydı 2 saate yazılmış aşırı belli. ezhel cevap:




yani nerede ceza sagopa dissleri nerede bunlar. ki bilen bilir ben ezhel'i müzik anlamında çok başaralı buluyorum. reggea'yi rap'e katması falan. salak salak şarkılar yapmasa iyi çocuk aslında. zaten albümden sonra yaptığı sarkilar bunun kaniti.
bıçakçı petri bıçakçı petri
ulan ceza ve sagopa, meydanı bu elemanlara bıraktıniz ya... nasıl içim kanıyor...

neyim var ki, suspus, yerli plaka, baytar, vasiyet nerdee popüler kültürün yarattığı ucuz rap şarkıları nerede. adam kendine mekan sahibi diyor aq.

adamın sahibi olduğunu iddia ettiği mekanı kuran ceza, sagopa, fuat zaten.

(bkz: norm ender kim amk)
1
jeremymatheson jeremymatheson
çok nadir rap dinleyen bir power metal'ci olarak mekanın sahibi single'ını sanırım bir on kez izleyip tekrar başa sardığım rapçi.

diss attığı ezhel ve ben fero tayfayı dinleyen (dinleyebilen) birisi değilim. yaptıkları müziği de kalitesiz buluyorum. isteyen pekala bayılabilir müzik bu sonuçta kişiden kişiye göre değişir. ama konuya nerdeyse hiç hakim olmayan ben bile mekanın sahibi'ni üç beş kez dinleyip, birkaç açıklayıcı yorum okuduktan sonra norm ender'in dağıttığı yargıyı görebiliyorum. ayrıca klip ve kullanılan tonlar da on numara olmuş. yıllar sonra berzerk'in ardından, birkaç kez dinlediğim ilk rap şarkı olarak yerini aldı. tam puan.

kafası testis gibi sirk maymunları
istiyorsa orman kanunları
o zaman güçlü zayıfı ezicek
size yok salam sosis
şırdan şırdan!
düş doktoru düş doktoru
rap camiasına çok uzak biriyim ama mekanın sahibi parçası bayağı catchy olmuş. yine de durup dururken kendi haline müzik yapan adamlara sataşmak bir pr çalışması bir prim kasmaca değil de ne. sövdüğü adamlar sayesinde bir iki günde zirveye oturdu. kendisine duygularım nötr pek de tanımamamdan ötürü. şarki insanı yakalıyor ama gerek var mıydı bence hayır. yeni nesilin feroyu ezheli khontkarı dinleyip eğlenmesi içine oturmuş belli ki. kıskançlıktan çatlama hissiyatı alıyorum. ayrıca kendine mekanın sahibi demiş de mekanın sahibi sagopadır cezadır yani. rap dinlemeyen biri olarak söylüyorum bunu. iki güne kadar norm ender kim bilmiyordum şahsen ben. arkadaşıma sorduğumda eksik etek parçasının sahibi dedi ve gözümden eksi 500lere düştü. ben ilkokula giderken çıkan şarkının hala ne iğrenç bir şarkı olduğunu hayal meyal hatırlıyodum. sözlerini de söyledi arkadaşım iyice kusmuk geldi. şahsen cinsiyetçi küfürler eden birini dinleyeceğime heceleyen feroyu ankara bebesi ezheli dinlerim daha iyi. en azından bir sürü utanç dolu küfür duymuyosun iyi vakit geçirtiyor adamlar

edit: rap kültüründe dissin önemli bir şey olduğunu tabi ki biliyorum. ama iyi rapçilerin dissleri de diss olmayan başka güzel şarkıları da olması gerekir ki oluyor. (koskoca bi müzik türünün ona buna sataşmak üzerine kurulu olması saçma zaten ya neyse) norm enderin 2838383 senedir şarkı yapmayıp yeni nesil rapçilere sallamak için dönme sebebi başkasının popüler olduğunu çekmemesi ve onların popülerliğinden nemalanmak istemesi bal gibi.
kelimeler albayım kelimeler albayım
rap dünyasında organizatörler ve sermayenin desteklediği yeni nesil çöp rap algısının tam orta yerine pimi çekip bombayı bırakmış. dengeleri alt üst etmiş.

en çok aşağıdaki kısmı sevdim:

ama beni hitler gibi kariyerimle tehdit eder pozitiften elif cemal
ben boyun eğmem soyunu disslerim çıldırtırım etnik faşistleri!
algoritma hatası algoritma hatası
mekanın sahibisiyse öyle davranmasını istediğim rapper. nadiren piyasaya iş sürüp sadece disslerle anılmak onu mekanın sahibi yapmıyor.

bu sıralar rap gündemi çok yoğun ( pmc olayları ) bir sen eksiktin diyesim geldi.

bugünün posta gazetesi cumartesi ekinde ilk sayfada röportajı yayınlandı bu arada.

ne kendisini ne de diss attığı elemanları severim /dinlerim.

ya bu arada ceza ve killa hakan kafanız mı güzel?
thomas shelby thomas shelby
kaşları dikkatimi çok dağıtıyor. çok güzel kaşları var. gerçi dudakları da çok güzel, kalemle çizilmiş gibi. rapi konusunda da söyleyebileceğim tek şey, son dönem rapçilerinin ağzına tüküreyim, norm ender çok haklı.

sidarovich sidarovich
doğru veya yanlış, türk rap dünyasını alevlendirmiş ve adını daha yoğun kitlelere duyurmuştur. bu olay sadece ona değil diss attığı veya atmadığı bütün rapçilere yaramıştır.
3 /