nüfus cüzdanı

1 /
tioelciey tioelciey
hala dini kısmına bir şeyler yazmaya gerek duyulan,kan grubu kısmının genelde boş bırakıldığı bilinen ve devlete ait olduğunu ispatlayan kağıt
emma emma
kaybolması halinde can sıkıcı işlemlerle uğraşılması kaçınılmaz olan. yapılacaklar şöyle sıralanabilir:
1. eğer çalındıysa karakola gidilmesi ve tutanak tutturulması (bu aslında en kolayı çünkü ilan verme işinden yırtarsınız ve hemen yeni kimliğinize kavuşursunuz)
2.çalınmadı ve kendi dağınıklığınız ve ihmalkarlığınız sonucu kaybettiyseniz gazeteye ilan verilmesi ( gazetelerin ilan bürolarına şahsen gidilebilinir (bkz: cağaloğlu), internet üzerinden aracı şirketlerden de ilan verilebilinir, ücret aynıdır)
3.gazete ilanı bi köşede ilerde belki lazım olur diye saklanır.
4.bir adet fotoğtaf ile birlikte muhtara gidilir, verilen form doldurulur.
5.muhtarın verdiği form ve başka bir adet fotoğraf ile birlikte nüfus dairesine gidilir.
6.iki buçuk ytl karşılığında on dakikalık bir bekleme sonucunda yeni kimliğe kavuşulur.
7. bir daha kaybolmasın diye eskisine gösterilmeyen ihtimam yenisine gösterilir.
red zeppelin red zeppelin
yaklaşık 2 gün önce kaybettiğim zımbırtı. an itibari ile yenisini çıkartmak için muhtarlığa gittim*. yalnız şöyle bir sorunum vardı; ikametgah adresim adana idi. "ulan ne olacak kendi adıma ve şu anki adresime düzenlenmiş olan bir fatura götürürüm, form alır nüfus müdürlüğüne giderim" dedim. yalnız o kazulet çirkef karıyı hesaba katmamıştım. benim tüm jack** vari yalvarışlarıma rağmen gerisin geri gönderdi ve ahanda bu giriyi yazdırıyor! ey fulya mahallesi muhtarlığının deli memuru! ulan olur da ölürsem ve torpil ya da araya adam sokma gibilerinden bi dalavere ile cennet'e giriş işlemlerinde bir memurluk verilirse yukarı taraflarda; iznin olsa da almıyacam lan seni oraya! "aaa güzel ölmüşsünüz ama ikametgahınız bizde mevcut diil, bi koşu aşağı inin de öldüğünüz yerden ikametgah alıp onaylatın! ya da alternatif olarak bol kazanlı gavur hamu gibi yanan cehennem bekleme salonuna alalım sizi, sonsuza kadar bekleyebilirsiniz. zebani arkadaşlar yardımcı olun hanfendiye"!

(bkz: ybsg)
senzahmetetmebenalırım senzahmetetmebenalırım
devletin vatandaşından çok değer verdiği nesne...

o kadar uğraşıyorlar yok rengi yok hanesi sonra kaybedince polisinden her yerine kadar şeyine takmıyor kimse insanı

ben kaybettim ben salağım siz bana vermeye çalıştığınız bir nüfus cüzdanını yeniden vermemek için neden ısrarcısınız
baby on board baby on board
erkeklerde mavisi, kadınlarda pembe olduğu iddia edilen turuncusu bulunan kimlik belgesi..kan grubunu yazdırmak için kan grubu kartının devlet hastanesi başhekimine mühürletilmesi gerekir..istediğiniz kadar "anemiyim ben" diye yırtın kıçınızı yazdıramazsınız kan grubunuzu amk çocuklarına...
popov popov
nüfus cüzdanını kaybeden veya çaldıran kişilerin emniyetten aldığı tutanak ve birde dilekçe eşliğinde bir vergi dairesine başvurması durumunda kayıp olan nüfusunun bilgisi sicil kayıtlarına alınıyor ve nüfusu eline geçiren bir diğer kişi herhangi bir vergi dairesine gidip şirket açılışı yapmak istese sistem uyarı veriyor.
gedd gedd
devlet görevlilerinin vatandaşını tanıması, takip edebilmesi için kullanılan belge.

aslında nüfus cüzdanı bu ülke görevlilerine yetmemektedir. kalınından bir nüfus defteri taşımak lazım. orda devletin gerek gördüğü her bilgi olmalı. bu bilgiler devletin kayıtlarında olduğu halde bankada, okulda, polis kontrol noktalarında ne olduğumuz hemen anlaşılsın. görevlileri bizim için araştırma yapmak zorunda bırakmayalım, yorulmasınlar.
alexander supertramp alexander supertramp
hüznümüzdür.

22 yaşına geldim, şimdiye kadar 7 tane arkadaşım oldu fakat hepimizin nüfus cüzdanındaki fotoğrafı afedersin sik gibi arkadaş. nasıl bir lanetse artık, ben bir tane düzgün fotoğraflı nüfus cüzdanı görmedim. oldurun lan.
1 /