sigaraya başlamak

1 /
tanrım beni baştan yarat tanrım beni baştan yarat
adım 1

sigara çok kötüdür. asla ve asla hayır imkansız kesinlikle içmem. o siyah akciğer fotoğraflarını görmedin mi hiç. dünyada her dakika 3 kişi sigaradan ölüyor bi kere. bi an bakarsın sen de ölmüşsün. çek şunu suratımdan, iğrenç. nargile mi? 10 sigara içmiş gibi olursun o kocaman şeyle.

adım 2

sigaranın kokusundan harbi iğreniyorum. kül tablasını al fırlat. dişler de oluyor zaten siyah siyah. hiç hazzetmem. ama nargile öyle değil be abi. böyle bi hoş aroması var. hem daha hafifmiş sigaradan öyle diyolar. çorlulu'daki ahmet abi de ne sevecen.

adım 3

abi nargile'ye gidelim mi? canım çekti şimdi. hadi. ohh geldik. ahmet abi de burdaymış. bize bi kapiçinolu nargile. arkadaşa da bir kül tablası. pasif içici oldum senin yüzünden ya, eskisi kadar rahatsız da etmiyor artık. ölmeyelim de. yok, istemem bi nefes, ben hala babama sigarayı bıraktırmaya çalışıyorum.

adım 4

abi djarum diye bişey keşfettim, harika. incecik böyle rengi siyah bilirsin. gerçi biraz pahalı ama. yok ya sigara değil ki djarum, hem iki günde bir falan içiyorum.

adım 5

oo djarum içiyoruz. versene bi dal.

adım 6

lanet kadın terk etti beni. ver bir tane bana da. bu ne, marlboro.

adım 7

oo parlament içiyoruz. versene bi dal.

(bkz: adım adım kılavuzları)
speleofizik speleofizik
aslında sigaraya sempati vardır,
arkadaşlar içer sen kızarsın, içmeyin şu zıkkımı diye;
sonra alkolün yanında tadarsın alkolle hoş gelir ama hala içilesi değildir o zıkkım,
sonra alkolün yanında aramaya başlarsın; alkol içerken aklına düşer canın ister,
daha sonra bir gün kafan bozuktur sigara da içiyorsundur, içtikçe içesin gelir onun bıraktığı hissi sevmeye başlarsın, o hissi sevmeye başladığında aslında sigaraya da başlamışsındır, canın sıkkın olduğunda ararsın daha sonraları sıkkın olmasa da; şeklinde gerçekleşen hadisedir;

not: siz siz olun başlanmıyor ben içerim ama tiryakisi değilim moduna girmeyin bir gün bakmışsınızdır ki artık paket taşıyorsunuzdur.
ceyyar kermit ceyyar kermit
koyar insana. hele ki nefret ediyorsanız, yıllarca içenlere laf etmişseniz ve 20'li yaşların içindeyseniz. "bu saatten sonra başlanır mı lan?" diye sorarsınız kendinize. ama dumanı ciğere çekmenin alışkanlığı olmadığından, beş dakika kafanın dönmesi güzel gelmektedir. sadece beş dakikalık gevşeme... sonrası sanırım alışkanlığa bırakacaktır yerini. her şeyin farkındayken, bırakmak/başlamamak en iyisidir sanırım. ancak ilk paketi almış olmak bünyeyi "acaba başlamış mı oluyorum lan, ya bırakamazsam?" gibi şüphelere çoktan sokmuştur bile.
hypertestooo hypertestooo
senelerce sevip ona bağlı kaldığın,deli gibi değer verdiğin ve hayatında onun dışında ne kadar görüştüğün erkek varsa hepsini çıkardığın,sırf o istiyor diye önceki sosyal hayatının çok büyük bir kısmını bitirdiğin,bir çok arkadaşınla o sevmiyor,hoşlanmıyor diye irtibatını kestiğin,o uzak bi şehirdeyken onun yanına gidebilmek için her seferinde onun yüzünden ailenle tartışmaya girip hüngür hüngür ağladığın,seninle nişanlanmak istediğini,ciddi düşündüğünü söyleyen fakat her ne sebeptense o mezun olup işgüç sahibi olduktan sonra 'ee ne zaman nişanlanıcaz biz?' dediğinde kendisinden 'allah belanı versin' yanıtını aldığın,hala utanmadan sana 'bekle' diyen,'seni çok seviyorum.senden başkasıyla olmaz.hayır benden vazgeçemezsin.' diyen ve her gece sadece sana hakaretler yağdırmak için arayan,kısacası diğerlerinden farklı olduğunu zannettiğin,ama şimdi sana içinden 'sende mi lan?!' dedirten sevgilinin,onca hayal kırıklığının ve elinde kalan kırık dökük bir sevginin ardından içmeyi çoğu kez bıraktığın sigaraya bu gece yeniden başlamak için daha ideal bir sebep yoktur herhalde.
ceza aka keskinkılıç ceza aka keskinkılıç
aslında sebebi yoktur...
sebebi gibi görünen bahaneler vardır...
mesela (bkz: aşık olmak ama karşılık alamamak)
(bkz: askere gitmek)
(bkz: arkadaş çevresi)
(bkz: hayran olduğun birini sigara içerken görmek)
ergenlik dönemi asiliği ((bkz: ebeveyn ne derse tersi doğrudur hipotezi)) gibi..
ama bunlar sadece hazırlayıcıdır.o ilk sigara genelde arkadaşlardan gelir.ilk nefesi çekersin öksürürsün.bir rezil olma durumu yaşanır.sonra o gazla bir daha bir daha
bir de bakmışsın artık paket alıyorsun , tiryaki olmuşsun....
artık geri dönüşü çok zor olan bir yoldasındır.
bu sebeple sigaraya başlayacak olan bir daha düşünsün derim ben..
drummerlizard drummerlizard
sağlıklı yaşayarak uzun ömürlerinin sonunda %90 ihtimalle yataklara düşüp, 5-10 sene daha başkalarının insafına endeksli veya makinelere bağlı şekilde yaşamak zorunda kalanlardan olmamak için yapılacak eylemlerden sadece bir tanesidir.
herut herut
kişinin kendi beynini sikmesiyle eşdeğer eylem. lan ben yaptım siz yapmayın adamın amına kor valla farkında olmazsınız. sonra da görmeyim sizi sağda solda "yok be abi istesem bırakırım" derken tahtanızı sikerün.
1 /