tiflis

karveas karveas
geniş caddeleri, 1963 yapımı metro hattı, bolca kumarhanesi olan, her yerinde rus izleri taşıyıp bir caddesine büyük bir fotoğrafını asarak george w. bush ismini veren sıkıcı ve kasvetli gürcistan şehri.
bebüş bebüş
tertemiz havası yayla hissi yaratır doğa yeşillik şu organik et süt envai çeşit lezzetin kokusunu alarak tüketebileceğin bi şehir...renkli gözlü badem gibi kızları birayı beş litrelik bidonlarla alıp sağda solda içen erkekleri khachapuri gibi türk mutfağına hiç uzak olmayan yemekleri kuruş hesabı paralarla çalışan asansörleri tamponu aynası amblemi olmayan arabaları vardır...
sergei sergei
doğası ve mimarisi güzel olmasına rağmen bakımsızlıktan viraneye dönmüş, traiğin facia düzeyinde kötü olduğu, altyapısı bozuk, inanları samimi ama kaba, yine de sürprizleri bitmeyen bir şehir...
nayihu nayihu
sakin, güzel, kendine has bir tarzı olan şehir.

istanbul'un yanında oldukça düzenli kalan kenti kura nehri ikiye ayırıyor.

tiflis'te birkaç türk lokantası mevcut. şehir merkezinde de büyükçe bir mc donalds var. oradan yedik. yalnız arkadaşlarımın domuz eti konusundaki bitmek bilmez sorularını kasiyer kıza defalarca iletmek zorunda kaldım. meğer hiçbir et mamülünde domuz eti kullanmıyorlarmış. tiflisliler sıcak kanlı insanlar.

tiflis'le ilgili söylenebilecek önemli şeylerden biri de eski tiflis'in artık şehir dışında kaldığıdır. araba ile yaklaşık yarım saatte eski tiflis'e ulaşabiliyorsunuz. burada eski kiliseler ve bazı tarihi binalar bulunuyor. hoş bir yer.

şehir merkezinde artvin, rize, trabzon plakalı arabalar görmek mümkün.

beğenilir beğenilmez ama yıllar içinde ruslar tiflis'i çok sayıda taş bina ile donatmışlar. kimi güzel kimi kasvetli. yalnız taş işçiliğinde ustalar. sokakları temiz imar gayet muntazam.

hasılı, tiflis hiç yabancılık çekmeyeceğiniz bir kent. güzel zaman geçirilebilir.
sisice sisice
orijinal adı tbilisi. şehrin mimarisi muhteşem. özellikle binaların gece ışıklandırmaları çok güzel. hiç bir şeyi bozmamışlar. şehirden sorumlu 12 mimar varmış, onların izni olmadan ve aslına uygun olmadan hiç bir değişiklik yapılamıyormuş. tarihi yapıları korumak, yakmamak bizim öğrenmemiz gereken ilk şey. ağaç kesmek yasakmış ve cezası çok büyükmüş. bahçendeki ağacı bile izinsiz kesemiyorsun. çok sevdim bu kuralı. bu da öğrenmemiz gereken 2. şey.
25-30 yaşın üzerindeki hiç kimse ingilizce bilmiyor. turistlerin işini kolaylaştıracak ingilizce tabelalar yok. her şey rakamlar bile gürcü alfabesiyle. onun için anlamak ve anlaşmak biraz zor. şehirde genel wi-fi var ama pek çalışmıyor. gürcüler asık suratlı ve sert görünümlü insanlar. yüksek sesle konuşuyorlar ve hemen kavgaya başlayabilecek gibi duruyorlar. ilk yumruğu atan 5 yıldan başlayan hapis cezasını göze almalıymış. gürcü kızları güzel ve egoları çok yüksek. gürcü erkeklerini ben nedense sırp erkeklerine benzettim. sırplar gibi güçlü ve sert yüz kemikleri var. boşanma oranı%80 miş. bayaa geçimsiz oluyorlarmış. kadınlar çalışıyorlarmış, erkekler evde yatıp, içiyorlarmış. muazzam içiyorlar yalnız. benim diyen yarışamaz. ülkeye her türlü ilaç ağrı kesici de dahil ilaç sokmak yasakmış. ama biz 4 kişi gitmiştik. hiç birimizi aramadılar.
biz batum'dan tiflis'e 6 saat süren bir dolmuş yolculuğundan sonra ulaştık. hiç tavsiye etmiyorum. direkt tiflis'e uçakla gitmekdaha mantıklı. biz tatile bu planla başlamadığımız için bizimki biraz doğaçlama oldu. tavsiye etmememin nedeni ise; trafik çok kötü. sinyal vermeden dönüyorlar. sollanmaması gereken her yerde solluyorlar. çok çok hızlı araç kullanıyorlar. bol bol da kornaya basıyorlar. küçük dolmuşların otogarından metroyla şehre gelebilirsiniz. geçici kartları var. kullanabiliyorsunuz. metro bayaa eski ama.
yerel yemekler yiyebileceğiniz bir çok yer var. şehir merkezinde bir otelde kalırsanız ki biz öyle yaptık. hemen hemen her yere yürüyerek gidebilirsiniz. eski şehir denilen-her şehirde olduğu gibi- bir bölüm var güzel sayılır. daha restorasyon pek yapılmamış. nehir kıyısında gece eğlenilebilecek güzel mekanlar var. özellikle bir iki sokak var bayaa eğlenceliydi. türk caddesi var. caddede türk market de dahil her şey var. satılan bir çok şey zaten tanıdık gelecek. doğal maden sularının çok güzel olduğu falan söylendi. denedik ama ben pek bi numarasını göremedim. armut suyu dedikleri bir şey var ben gazlı içecek içmediğim ve sevmediğim için bana çok tatlı ve asitli geldi. ama denenebilir gitmişken için. bir pideleri var haçapuri galiba adı, ortasına yumurta kırıyorlar. yumurta yarı çiğ kalıyor. iğrenç. ama et yemekleri güzel. bizde herkes ayrı bir et yemeği sipariş etti. hepimizinki güzeldi. adlarını hiç hatırlamıyorum maalesef.
para birimleri lari. tifliste lira verip lari alamıyorsun. biz batum'dan aldık. öyle gittik. 1 lari=0.80 lira. paraları bizden değerli valla. aklıma gelenler bunlar. umarım gideceklere yardımcı olur.

ilk defa türkiye'nin doğusunda bir ülkeye gittim diye sevinmiştim. bilmiyormuşum efenim gürcistan avrupa'daymış.
yuki onna yuki onna
hopa ile arası otobüs ile yaklaşık olarak 7 saat olan şehir, gürcistan'ın başkenti olup, yüz ölçümü 350 km ve nüfusu yaklaşık olarak 1,5 milyon civarındadır. türkçe iletişimin rahatlıkla kurulabildiği bir şehirdir.

*tarihi ipek yolu üzerinde yer alır, stratejik olarak önemlidir ve ülkenin en önemli turizm şehridir.

*kafkasya'nın tek açık hava müzesini barındırır tiflis etnografya müzesi, kültür ve sanatın kenti olarak da bilinmektedir.
bulanıkmantı bulanıkmantı
düşünün ki bu ülkenin ekonomisi neredeyse türkiye' den sağlanmasına karşına bir türk lirası 0.73 lari ediyor.gürcistan para birimi bile değerli duruma geldi türk lirasından..kelimeler bir kez daha kifayetsiz..
kız karaçi hatun olmaz kız karaçi hatun olmaz
onlar mı fakir biz mi anlayamadığım şehir. evet yıkık dökük belli ki yıllarca sömürğlmüş belli ki rus itleri bu garibanları kullanmış ama bi duruşları var bi kültürleri var her şeye inat sevdim umarım en kısa sürede tekrar giderim ya bildiğiniz anadolu insanı
esofmantakımı esofmantakımı
bakü,tiflis adana ceyhan petrol boru hattının başlangıcı olan gürcistan en güzel ve şehirlerinden birisi! türkiye ve gürcistan arasında kars ve ardahan üzerinden yoğun bir tır trafiği mevcuttur.