22 temmuz 2004 sakarya hızlandırılmış tren faciası

4 /
mükemmelinmükü mükemmelinmükü
tcdd avukatlarının ilk günden beri mahkemeye gelmeyerek kokuşmuş adalet sisteminin de yardımıyla düşürülmesi sağlanan davanın kazası,faciası vs. halen daha ülkeye çivi çakmamış bla bla diye söze başlayan,cümleye sanki başka ülkelerde kaza olmamış mı diye devam edenlerle aynı havayı soluyoruz.kaza neden oldu,olmaması için ne gerekiyodu soruları bambaşka bir şey,olmaması gereken her şey oldu ve kaza oldu insanlar öldü,şimdi ne olacak,adalet işleyecek mi,kabahatli kim kısmı apayrı bir boyut.ama işte,bunu düşünemiyorlar,çünkü umurlarında değil adalet bilmem ne,umurlarında olan tek şey o bok gibi raylarda bilmem kaç km hızla koşturmayı başardıkları ölüm treni,tren koştu mu,hızlı mı,eee daha ne ötüyon kafasındalar çünkü.insanlar öldü öldü,41 tane can gitt o başarı saydığın rayların üstünde.ve suçlu yok,hatta suçluyu sorumluyu arama niyeti bile yok.anlatabiliyor muyum akp sevici kardeşim?
545454 545454
davanın sonucu kimseyi şaşırtmadı dava düştü olan sadece vefat eden kişilerin yakınlarına oldu göstermelik 2 kişi tutukladılar tamam kapattık.
henderson henderson
deniz feneri gibi mümin kardeşlerimizi nasıl bir katakulli yapsak da kurtarsak temalı davalar jet hızıyla işlerken, onlarca insanın boku bokuna öldüğü kazanın davası zaman aşımından düştü. toplumda tek ses çıktı mı, hayır. çünkü o günlerde gençliğe hitabe kalksa da rahatlasak tartışmaları dönüyordu.
bitch please bitch please
evet lan treni hızlandırıp rayları değiştirmeyecek kadar mühendisten yoksun bir ülkeyiz biz. oysa elini sallasan makinacı elini sallasan elektronikçi amk...
neyse sinirlendim yine. yarak.
absimiliard absimiliard
yüzde yüz ihmalkarlık kokan bir olaydan sonra bile; bir bakan her zaman ki gibi türkiye politik yapısına uygun olarak istifa etmemişti o günlerde . istifa etmesi gereken ama etmeyen bakanımız ulaşım bakanı idi.

istifa etmek bir erdem siyaset de. ama ve lakin türkiye siyaseti "koltuğa zamk gibi yapışmak" üzerine kurulu.
muhlisbey muhlisbey
dünya fiyasko sıralamasında üst sıralara oynayacak bir aymazlık....deli saçması bir proje yüzünden o kadar insan öldü. sanki deney faresi amk.
azwepsa azwepsa
hatırlatmak için ne olduğunu bir özetleyeyim.

tcdd, istanbul-ankara arasındaki hatta, raylara gerekli müdahaleyi yapmaksızın mevcut trenlerin hızlarını artırdı. aylarca da böyle işledi. hızlanan trenler saatte 105 km'ye kadar çıkabiliyordu.

tren ilerler iken tekerleğin bastığı noktada rayda bir ezilme ve sehim olur. tekerlek o noktadan geçtikten sonra ray eski durumuna kısa bir sürede döner. olması gereken ikinci tekerlek geldiğinde rayın eski durumunda olması gerekir. aksi takdirde tren istenmeyen düşey salınımlarla karşılaşabilir.

nitekim sonuçta da olan buydu. tren raydan çıktı.

hızlandırılmış tren ile şimdiki hızlı tren arasında bir ilişki, alaka yok.
çiçekböcek çiçekböcek
"22 temmuz 2004 tarihinde haydarpaşa-ankara seferini yapan 'hızlandırılmış tren', sakarya‘nın pamukova ilçesinde raydan çıkarak devrildi. katliam gibi kazada 41 kişi yaşamını yitirirken, 81 kişi de yaralandı. kazayla ilgili dava, bir akp'li yıllar klasiği olarak 'zamanaşımı' nedeniyle 7 şubat 2012 tarihinde düştü.

pamukova'daki hızlandırılmış tren faciasının 9. yılında, failler hâlâ serbest!"

pamukova'daki hızlandırılmış tren faciasının 9. yılında, failler hâlâ serbest! kazanın yıldönümünde bir açıklama yayınlayan birleşik taşımacılık çalışanları sendikası " 41 kişinin hayatını kaybettiği, 89 kişinin yaralandığı bö... sol
çiçekböcek çiçekböcek
"4 haziran 2004 de sefere başlayan "hızlandırılmış tren" siyasal iktidarca kendisine konulan isme yakıştırıldığı şekildeki bir yöntemle, yüz yılı aşkın bir süredir kullanımda olan "normal tren" rayları ve güzergahı üzerinde uygulamaya konulmuştur.

hızlandırılmış trenin, "nasıl yapıldığının bu gün araştırılmaya ve denetlenmeye ihtiyacı olacak şekilde, trenlerin durmadan geçtikleri istasyon makaslarından geçiş hızlarının makas iyileştirilmesi ile arttırılması; ara durak sayısının ikiye indirilmesi; kurbsuz (doğru) yol hatlarında makinistlere yapabilecekleri en büyük hızlarla seyir izni verilmesi; yarıçapı çok küçük olmayan kurplarda merkezkaç (savrulma) kuvvetlerinin arttırılması; bu trenin seyiri sırasında, seferde olan tüm trenlerin bekletilmesi; hemzemin geçitlerde insan ve hayvan geçişini engellemek üzere personel görevlendirilmesi, yöntemlerinin uygulanarak, test sürüşlerinin politik gösterilerle süslendiği bir metotla" kısa sürede sefere çıkarılması siyasal iktidarca sağlanmıştır."

9 yıl sonra hatırlanılması gereken tmmob açıklaması.

http://www.tmmob.org.tr/genel/bizden_detay.php?kod=1494&tipi=9

ben anlamam mühendis şu bu değilim. ama trene, otobüse bindiğimde ölmek istemiyorum.

oturduğum evin içinde boğulup ölmek istemiyorum. (samsun sel felaketi)

evim depremde yıkılsın istemiyorum. lan niye evde kitap okurken öleyim. salak mıyım ben.

tanım: bu kaza da ölen 40 kişiye kader dersek rahatlarmıyız?
4 /