23 kasım 2022 düzce depremi

bona fide bona fide
an itibariyle yozgatta bulunan arkadaşımın dahi hissettiği depremdir. hayatımda ilk defa bir deprem uykudan uyandırdı. deprem çantasını alıp koşmam saniyeler sürdü. twitter'da yıkılan evler olduğu yazılmış maalesef. umarım can kaybımız yoktur.

ayrıca 99 yılındaki düzce depremi de kasımda olmuş.
polia polia
feci salayıp insanı uykusundan uyandıran depremdir. neyseki kısa sürdü. daha uzun sürseydi daha kötü olabilirdi.

bizim eski sitedeki evde radyan zeminden dolayı 3-4 şiddetindeki depremleri bile deli gibi hissedip korkardık. şimdiki evin zemini çok sağlam 3-4 leri hiç hissetmiyorduk. sabaha karşı hissedince dedim ki bu en az 5.5 şiddetinde, daha az olsa hissetmezdik ki netekim öyle çıktı. zaten tüm türkiye'de hissedilmiş. deprem merkezleri de genelde şiddetini infial yaratmamak için biraz düşürerek veriyorlar ki netekim bazı yerler 6.1 de demiş. bence 6.4 falan şiddetindeydi.
uykudan uyanınca sallantıyla kalp atışını şiddetli bi şekilde attıran cinsten.
gulhane parkindaki ceviz agaci gulhane parkindaki ceviz agaci
istanbul'da pek hissedilmeyen deprem aslında.

japonya'da şiddetli deprem oluyor, ölümcül olmayan seviyede ve kimse kafayı yemiyor. türkiye'de pek de şiddetli olmayan deprem meydana geliyor insanlar keçileri kaçırıyor. bu depremi geçtim, dört küsürde balkondan atlıyor millet. bunu normal gören bir ülkenin içinde yaşadığımız için ondan kaçmak istiyoruz biraz da. korkaklar sürüsüyle yaşamamak için.

biraz sallandı diye camdan, balkondan atlayan insanların ülkesi bura. korkaklar ülkesi.
acarabi acarabi
depremin geleceği bilindiği halde hala ele dişe dokunur tedbir almayanların ve üstüne üstlük afet toplanma alanlarını imara açanların ülkesinde deprem olsa nolur olmasa nolur.
vatandaş hakkını aramayı bilse bu deprem haberlerini kimse ciddiye bile almaz çünkü, yaşamı aksatacak yıkım ve acı olmayacağını bilirler.
yine de gelmiş geçmiş olsun diyelim.
danduni danduni
allah yardımcımız olsun. celal şengör büyük istanbul depremi daha da yakınlaştı diyor. bi sokak köpekleri meselesini çözememiş bizler bu depremin altından nasıl kalkarız ekonomi zaten cacık. yarabbi senden başka kimse yardım edemez bize
beste çalan mahur beste çalan mahur
ne olur ne olmaz diyip hafızaya üç beş dua atmak lazım arkadaşlar. gece gece bunun pişmanlığını yaşadım. salıncak gibi sallanıyorum, elbise dolabının kapısı vurup duruyor, dısardan sesler geliyor, davşan her zamanki gibi kim siker mahuru diyip kaçıp saklanmış, göt gibi kaldım ortada. sığınacak bir allah var, üç dua bilmiyorum. büyük pişmanlık yaşadım.

herkese çok geçmiş olsun. unutmayalım, deprem değil ihmal öldürür. duayı ihmal etmeyin.
1
dumrul dumrul
diyorlar ki google 5 saniye önce depremin merkezini ve büyüklüğünü içeren uyarıyı verebilmiş.

onedio.com

beş saniye bile olsa uyarı sisteminin çalışması bayağı iyi bir şey, en azından merkezi sistemin elektrik ve doğal gazı kesmesi yangınları filan önleyebilir. gerçi gece olan bir depremde elektriğin kesilmesi daha büyük sıkıntılar da yaratabilir bilemiyorum.

bu arada hiç akıldan çıkarılmaması gereken büyük istanbul depremi diye bir gerçek var ve buna hala hazır değiliz. hazır değiliz çünkü 1999 depremlerinden ders almadık, 23 senede bütün ülke depreme baştan aşağı hazırlanabilirdi ama akp toplanma alanlarını alışveriş merkezi ve rezidansa dönüştürmekle meşgul oldu. toplanan deprem vergilerini yarak kürek yol projeleri vasıtasıyla mehmet cengiz gibi tiplere aktardı.

tr.instela.com

kader, kısmet, fıtrat bikbik diye bir şey yok. hala alınmayan önlemler var. bu kafalarla ne yapacağız bilmiyorum.