bad taste

kirpi kirpi
peter jackson'un 1987 tarihli,başrolünde de oynadığı ilk filmi.fast food zinciri için insan eti kullanmak isteyen uzaylılarla mücadele eden bir grup adamın süper eğlenceli macerası.
sycrone one sycrone one
peter jackson'un absürd, kült, acaip filmi.

yani the lord of the rings'i seyretmeden önce birisi çıksa "abi bak lotr'u bu filmi yöneten adam yönetecekmiş" dese "siktir git lan! dalga mı geçiyorsun, sıçacak güzelim uyarlamanın içine" derdim herhalde.

aslında pitır'ın diğer filmlerinden de alışık olduğumuz, biraz acaip mizah anlayışının, değişik bir gore yaklaşımla harmanlanıp, içine biraz uzaylı konsepti katıldığını düşünün. her bir yerden seken kurşunlar, her yerden fışkıran kanlar, bilimum iç organları, taşa falan takılıp düşen kahramanlar, bolca bastard kullanımı, çılgın çekim teknikleriyle birleşince ortaya bu çıkmış.

filmin başrollerinden ikisinde de peter jackson gösteriyor kendisini. oynadığı iki karakter de birbirinden uçuk. birisi zeka olarak oldukça geri insan kılığında bir uzaylı, diğeri de esas oğlanlarımızdan olan derek.

bu derek var ya bu derek, acaip bir karakter. izlenmesi lazım yani. filmin mizah olarak tavan yaptığı iki yerde de peter abimizin canlandırdığı bu karakter var. birisinde kuşa kafa atarken, diğerinde elinde testeresiyle uzaylının kafasından girip götünden çıkıyor ve "i am born again" diyor. çok acaip.

ayrıca peter jackson'u bu derek rolünde tanıyamadım desem yalan olmaz. adam neymiş, bir anda semirip ne olmuş. hayat garip.

sonuç olarak; değişik bir deneyimdi diyebilirim.

ek: yanılmıyorsam filmde hiç kadın yok.