dini değerleri aşağılamak

1 /
atlantisten gelen mühendis
fazıl say'a verilen hapis cezasının nedeni.

bu kararda emeği geçen herkese, hukuk diplomalarını rulo haline getirip, tuvalet kağıdı olarak kullanmalarını şiddetle tavsiye ediyorum. ülkemiz ve gelecegimiz adına çok hüzünlü, iç karartıcı bir olay, gerçekten çok yazık.
crysisanthem
yanlış çirkin ve edepsizce bir yaklaşımdır.
hapis cezası doğru mudur yanlış mıdır onu tarafların vicdanına bırakıyorum.
ama benim değerlerimi aşağılayan bir insanı savunmamızı kimse beklemesin.benim yaşam tarzımı küçümsüyorsa,ölmüş ya da kalmış çok umrumda olmayandır.hakarete uğramış yaşam tarzının mensuplarından biri olarak verilebilecek en çağdaş, ve hoşgörülü tepki de budur.
nero
öncelikle aşağılamakla eleştirmek arasındaki farkı farketmek gerek. söz konusu eleştirmekse, eleştirmek bir özgürlüktür ve kullananı cezalandırmak tamamen yanlıştır. gelgelelim aşağılmaya burada işler değişir işte.(birazdan gelelim aşağılamaya)(eleştiriden yardıralım biraz daha) din olgusu zaten eleştiriye açık bir olgudur. şüphe ile yaklaşıp iman etmek gerekir. hiç şüphe duymadan inanmak mümkün değildir. zaten birşeye inanmak için önce inanmamak gerek değil mi? yani dini eleştirenlere karşı çıkmak dincilerin yapacağı mantıksız hareketlerin başında gelir. madem inanıyosun, madem sence doğru tüm bunlar, o zaman çık savun sende. eleştirilere cevap getiremiyorsan da hakaret diye bağırıp çağırma. (bence ülkemizin asıl sorunu bu zaten bilmeden inanıyoruz, kimse neye inandığını bilmiyor, ama sahipleniyor yine de. taklid-i imandan tahkik-i imana geçebilsek ya da dini tamamen soyutlasak hayatımızdan halkımız düşünebilir belki. neyse konuya devam) şimdi aşağılamaya gelecek olursak; eleştirininde elbet sınırları var. eleştiriden aşağılamaya geçildiğinde ise tabiki gösterilen tepki mantıklı bir hal alıyor. yani eleştirmesini de iyi bilmek gerek.
söylenmedik bir şey kalmasın
cezasız kalması lazım.

misal ''ne kadar yavşak varsa allahçı'' denilebilsin.

din büyüklerinin ahlaksızca karikatürleri çizilsin.

efendime söyleyeyim dine inananlar hor görülsün, hakaret edilsin filan. böyle şeylere de ceza neymiş bu resmen faşistlik.
albus dıngledore
günün anlam ve önemi nedeniyle bu konuya büyük bir çoğunluk taraflı yaklaşıyor gibi görünüyor. şimdi gelin hep beraber bunu çok basitçe düşünelim, ki öyle kafa patlatmayı gerektiren bir mevzu değildir.
bakınız sayın abiler, biz insanız değil mi? bu konuda hemfikiriz. biz insanlar yemek yemek, su içmek, alkol almak gibi temel ihtiyaçlarımızın yanında kendimizi olgunlaştırmak için, manen doyuma ulaşmak için, keyif almak için ya da sadece kendimizi iyi hissetmek için bir şeyler yaparız değil mi? mesela önemsemek bu yaptığımız zilyon tane şeyden sadece bir tanesidir. mesela bir futbol takımını tutarız, bir insana aşık oluruz, bir dine inanırız, bir müzik grubunu severiz... yani bunlar hep önemsediğimiz şeylerdir. sözlükte, desteklediğimiz takımın başlığına onu aşağılayan, hakaret eden, beğenmeyen bir yazı yazıldığında hiçbir şey yapamazsak en azından eksiye abanırız. buraya bakarak ne denebilir? insan önemsediği şeyin savunuculuğunu elinden geldiği kadar yapar.
adamın biri bir topluluğun önemsediği şeyleri önemsemediği gibi, gelip bir de buna hakaret ederse hoş karşılanmaz yani. tepki toplar. sonra hukuk düzeni bu adama ceza verme gereği hisseder. ha bana sorarsanız böyle bir davranışa verilebilecek en fazla ceza kınamadır. ama bana sormayınız, çünkü ben hukuktan, ceza sisteminden anlayan bir adam değilim. ama hukuk sisteminin içinde olduğu halde halen bu sistemden anlamayan adamlar olduğunu düşündüren şeyler oluyor. mesela dini değerleri aşağıladı diye bir adama 10 ay ceza verilebiliyor.
elbette burada şunu da demekten kendimi alamayacağım; hırsızın hiç mi suçu yok? bunu da tarafsız biçimde kendimize soralım bence.
absürt adam
dini değerleri aşağılayan kişiye ceza verilmesi birçok hukuk sisteminde kabul edilen bir olgudur. fazıl say aşağılamak yerine saygı duymuş olsaydı böyle bir ceza ile karşılaşmayacaktı. misal seçim sonrasında farklı siyasi görüşte olanların diğerlerini aşağılaması,salak olarak nitelendirmesi de benzer şeydir. yani insanlara akıl vermeye çalışmadan önce sadece kendi düşüncelerinizi tek hakikat olduğunu söylemek o beğenmediğiniz, örümcek kafalı olarak nitelendirdiğiniz kişilerden farkınız olmadığını gösterir
pastafaryan ceday
dincilerin güzel ülkemde bolca gerçekleştirdikleri edim.

bak, zorla her çocuğa islam dininin okutulmasını kenara koyuyorum. okuttukları ders kitabında kendi dışındaki tüm dinlere hakaret ediyorlar. yanı münferit değil resmi ve sistemli, organize bir suç var ortada.
pastafaryan ceday
(bkz: din kültürü 1 ünite 1)
ateistler psikolojik sorunlu, çok tanrılı dinler tek tanrılı bir dinin bozulma ürünü, yahudilikle hristiyanlik da bozulmuş dinler.

bunu söylemek suç değil bu ülkede. bunu ders olarak okutmak da suç değil. o halde dinlere hakaret suç değil. ıslama aykırı beyan suç. demek ki şeriatla yönetiliyoruz.
1 /