esra ceyhan ın albüm yapması

1 /
gitana gitana
şöyle demiştim;

gün geçmiyor ki bi felaket haberi daha almayalım. bugünkü de bu hanımın şarkıcılığa adım atması olacakmış demek ki. allah beterinden korusun!

ağlak sesle şarkı söyleme ekolünü hortlatacak bana kalırsa. kendisinden arabesk \ fantezi formatında şarkılar beklemekteyim. hangi müzik geçmişine güvenip de böyle bi karar aldı onu da anlamış değilim. bi orhan gencebay klibinde* oynayarak, mutfakta yemek yaparken şarkı söyleyerek üstesinden gelinecek işler değil bunlar. hiç kafama yatmıyor... acaba ben mi abartıyorum bu müzik işini? hangi yüzle, hangi cesaretle, hangi bilgi birikime dayanarak müziğe ömrünü adamış insanların karşısına çıkıp, şarkı söyleyebilecek? o insanlar taş plaklardan günümüze, türk müziğini ileri götürmeye çalışırken, yüzlerce kez modifiye edilmiş sesiyle, muhtemelen dup tıs dup tıslı altyapısından başka bi numarası olmayacak olan şarkılarını söylerken "lan ben napıyorum" demeyecek mi kendi kendine?

çok sinirlendim ama cesaretini de takdir ettim doğrusu.
(bkz: bsg)
idiot idiot
evinde oturup fotoğraf albümü yapacak herhalde dediğimdir ilk duyduğumda; ancak ve ancak değilmiş lan! uçan adamlardan sıkıldı herhalde... ben de sıkılıyorum ama albüm yapan yok mını sikiyim!
hüzünlü kek hüzünlü kek
kabul edilebilitesi "müslüm gürses in bale yapması "ndan daha kuvvetli olan eylem. beterin beteri vardır dostlar. buna da şükür. ama keşke olmasa tabi böyle işkenceler. bi de olsa kim alır len bunun albümünü. bana bedava verseler 78 defa düşünürüm. umarım güzel şarkılar yapar da bu lafları yedirtir bana. valla güzel olsun,affetmem dinlerim. hatta belli tatil mekanlarında bu şarkılarla eller havaya bile yaptığım görülebilir ama,hiç sanmıyorum.
v for vendetta v for vendetta
albüm ismi : esra ceyhan'la a'dan z'ye

albüm track listesi:

track 1 - a
track 2 - b
track 3 - c
track 4 - ç
track 5 - d
track 6 - e
track 7 - f
track 8 - g
track 9 - ğ
track 10 - h
track 11 - ı
track 12 - i
track 13 - j
track 14 - k
track 15 - l
track 16 - m
track 17 - n
track 18 - o
track 19 - ö
track 20 - p
track 21 - r
track 22 - s
track 23 - ş
track 24 - t
track 25 - u
track 26 - ü
track 27 - v
track 28 - y
track 29 - z

bonus track - turnalara tutunda gel ( esra ceyhan feat sadri yıldız )
benbidüşüneyim benbidüşüneyim
dans ekibinin başında uçan adam olmak üzere zekeriya beyaz, arto, rezzan kiraz, ahmet maranki gibi grup elemanlarının da arada atacağı sololarla umut vaad eden, önünün gayet açık olduğu kanaatinde olduğum durum.
chubbchubb chubbchubb
çıktığı anda alırım ben bu albümü dedirten olay. kaçırmicam, ilk günden alıcam. piyasada ne kadar varsa hepsini alıcam. bir tane bile kalmayacak. gerekirse bankadan kredi filan alırım, yaparım bir şeyler. bir yerde yürürken bu kadının şarkı söyleyen sesinin kulağıma geldiğini düşünmek bile istemiyorum. kabus gibi. toplarım bütün albümleri. yakarım sonra bir yerde. başka türlü olmaz bence.
standbymode standbymode
1...ev hanımlarını düdükleme yarayacak ticari albüm girişimi (çakal esraceyhan fikri)

sebep: kıyamam ev teyzeleri zaten korsan mp3 cekmekten anlamaz hatta cdplayeri açamaz.kaset almak için dükkan dükkan dolaşır.(nah bulur)
sonuç: evladının kafasının etını yer, mp3 playerına konar,kullanamaz bilgisayarına konmaya kalkar, anlayıp kullanamaz öğret diye darlar ve kilitler.

2... hem sunucu hem konuk olmak istiyor olabilir.şizofrenik bir durum...
maestromanick maestromanick
esra ceyhan tarafından bakıldığında muhakkak ki kariyerinde eksik olan ve tamamlanması gereken bir adım diye düşünmüştür. zira o kimin kızından aşağıdır ki bir albümü bile olamasın.

mutlaka ki medya içinde geçen yıllar zarfında sayısız tanışıklıklar doğmuştur ki, bunların içinde müzik yapımcıları, bestekarlar, söz yazarları, köşe yazarları, klip yönetmenleri olmak üzere sektörde bir albümü 10 numara yapacak ve tanıtacak bütün köşe taşları mevcuttur ve bir yere not edilmişlerdir.

lakin stüdyoda şarkı söylemek lanet bir iştir. detone insanların sesini kaydetmekse daha da lanet bir iştir, çünki ses mühendislerininin pek çoğu bu tarz sesleri kaydederken güzel ve doğru okunması gerektiği noktasından değil, sonuçta "editing marifetiyle kurtarabileceğim kaydı alabileyim yeter... yardım et allahım" noktasından hareketle böyle muhterem hanımefendilerin ses kayıtlarını sonuçlandırmaya mecbur bırakılmışlardır.

gülben ergen, hülya avşar, ebru destan ve şimdi isimleri aklıma gelmeyen pek çok bu tarz solist, nasılsa bilgisayarlar her hatayı düzeltiyor mantığı ile stüdyoya sokulmuş, inanılmaz paralar harcanmış,üstelik dönemi itibari ile kısa süreli de olsa ticari başarılar elde etmiş, ancak iyi müzik adına sonucu kocaman bir sıfır olan çalışmaların sahibidirler. bi tane klasik bıraktılarsa arkalarında aha bu klavyeyi de yirim.

yeterli ses aralıkları olmadığı için dar ve basit şarkıların bestelenmesine, dünya görüşlerinin sığlığı nedeniyle abidik gubidik şarkı sözlerinin yazılmasına, büyük düzenlemelerin altında kalacakları için çocuk şarkısı formunda aranjelerin oluşmasına sebebiyet verdikleri için bütün bu tarz ablaların insaf edip bu işlere hiç girmemeleri vatan millet için daha hayırlı bir durumdur.
1 /