gazi üniversitesi dekanı canlı yayın rezaleti

dumrul dumrul
sapıklık filan tamam, dünyanın herhangi bir yerindeki herhangi bir insan böyle bir fikre kapılabilir. insanların içini açıp bakamayacağımız için yapabileceğimiz de bir şey yok. ancak tespit ettikten sonra kurumlardan eleyebiliriz o tipleri.

ama internetten yapılan canlı yayında sesinin karşıya gidiyor olmasına şaşırmak muazzam bir salaklık ve cehalet örneği. sanki internet icat edilir edilmez bilgisayarın karşısına koymuşlar adamı. daha önce ne bilgisayar görmüş ne de internet.... sanki uzaydan gelmiş adam... ben işin o kısmına daha çok takıldım. şu cehalet düzeyindeki bir herif profesör olmuş, yetmemiş dekan yapılmış.
2
rose whisper rose whisper
birçok erkek böyle değil mi?

bizim yanaklarını sıkmak istediğimiz kaç amca kim bilir böyle şeyler düşünüyor? en bilindik örnek acun mesela. 20 yaşında, çocukluktan erişkinliğe yeni geçmiş kızdan tahrik olabiliyor. mevcut sevgilisi 21 yaşında sanırım. yani erkeklerin doğaları böyle belki, bilemem; demek istediğim hepinizin doğası böyleyken bu herifi yargılamanın çok da manası yok.

bunun kendini eğitememekle ilgili olduğunu söyleyen bazı erkekler eminim kendilerini eğittiklerini zannediyorlardır ama kim bilir erkek arkadaşlarıyla yazıştıkları whatsapp gruplarında neler dönüyor. sorsan şaka ama. erkekler böyle şakalar yapar aralarında, biz kadınlar alışalım bu ucuz diyaloglara diğ mi? görmediğimiz sürece sorun yok. yok mu acaba? platform whatsapp grubu olmadığı için mi bu adamı ayıplamalıyız? yoksa yaşlandığı halde cinsel isteği yerinde olduğu için mi?

bu adam acun'dan, başka bir azgın tekeden ya da yattığı kadınların arkasından muhabbet çeviren genç adamlardan daha kirli değil bence. sadece aptal ve tedbirsiz. video'yu izlemedim ama anladığım kadarıyla o da diğer erkekler gibi tipik şekilde kendi hemcinsine libidosunu hareketlendiren hanımlardan bahsediyor. yoksa kendi kendine mi "kızların fotoğraflarını görüyoruz" diyor? emin değilim ama kendi kendine konuşmuyordur büyük ihtimalle. özetle "çapkınlık" bu neticede. erkekler kaç yaşına gelseler de çapkındırlar. alışalım. öyle değil mi beyler?

anlatabildim mi bilmiyorum.
8
ila ila
hiç şaşırmadım böyle düşünmesine. erkeklerle kadınların düşünce yapıları farklıdır. sahte duyarlar ise en iğrenci.
dumrul dumrul
bu da yeni moda oldu. "herkes yapıyor - yapabilir" söylemi eşliğindeki "kınamalar" mevzuları sıradanlaştırır. ama onun ötesinde konuyu yanlış anlayan arkadaşlarımız var. acun'un 21 yaşındaki hatunla evlenmesinde en ufak bir sorun yoktur. 20 yaşındaki hatundan da tahrik olabilir.

öğretmenin öğrenciyle, doktorun hastayla, gardiyanın mahkumla, hakimin sanıkla, polisin şüpheliyle, psikologun danışanıyla ilişkisi mesafeli olmak zorundadır. bunlar esnetilemez. olayın ahlakla ilgisi yok, toplumun korunmasıyla ilgisi var.

sen belli bir kurumu temsil yetkisine sahipsen, yani otoriteyi temsil ediyorsan, sana ait olmayan, toplum tarafından sana devredilmiş bir gücü kullanıyorsan, bu konum sayesinde bir takım avantajlar elde ediyorsan, karşındaki kişiler senin otoriteni tanımak zorunda ise sen onlar üzerinden ekonomik ya da cinsel bir çıkar elde etme derdine düşemezsin. bunu yaparsan elindeki gücü sana devretmiş olan toplum seni cezalandırır. çünkü orada senin kim olduğunun bir önemi yoktur. çok şahane bir insan olduğun için senin eline birilerini teslim etmiyoruzdur. karşındakinin bedeni hakkında, özgürlükleri hakkında, zihni hakkında, sağlığı hakkında hüküm verme yetkisi sana, tanımlı bir işi yapmak üzere veriliyor. burası senin kişisel alanın değildir. dolayısıyla şahsi işlerini kamusal alanda göremezsin. buradaki birinci mesele bu.

ikincisi, kişisel alana dair sıkıntı şu: çoğunluğun dikkatini çeken ama en tali bir mevzudur bu. salyanın akmasına neden olan şey, insanların sosyal medyadaki profil fotoğrafları. bu durumdaki kişinin belli ki bütün kaynakları (ilgisi, dikkati, yönelimleri) salt cinselliğe odaklanmıştır. kimseyi bu nedenle suçlayamayız ama bunlara karşı dikkatli olmamız gerekir. bunları suçlayamayız, çünkü açsan karnını doyurmaya odaklanırsın. cinsellik de biyolojik bir gerçeklik. hormonlar çalışıyorsa bunu telkinle, eğitimle şunla bunla susturamazsın. tavşanı eve kapatırsan balonları patlatır yani...




profil fotoğraflarına hallenen adamın durumu sadece acıklıdır. kimseyi taciz etmiyorsa, kafasından geçenler kafasında kalıyorsa yapacak bir şey yoktur. adamın çükünü kesecek halimiz yok sonuçta. buradaki sorun adamın hoca olması. yani yukarda anlattığım kamu görevi meselesi...

üçüncü konuya ise daha önceki girimde değinmiştim. burada inanılmaz bir cehalet var. herif internetten yaptığı canlı yayında sesin karşıya gittiğini anlayamayacak kadar düz bir cahil. ve bu cahil herif dekan. herhangi birinizi, babanızı ya da dedenizi bilgisayardan anlamamakla suçlayamayız ama tutup profesör de yapmayız. dekan hiç yapmayız. bu durumdaki insanlara gençleri teslim etmeyiz. bir ülke için akademinin bu tiplerin eline bırakılması cinayettir.

erkekler şöyle böyleymiş, acun kimle evlenmiş, karşı dairedeki mehmet emmi de kapıdan geçerken benim götüme bakıyormuş gibi bir mevzu yok burada.
3