karantinada alkol yasağı

1 /
purge me purge me
henüz yetkili bir ağızdan yalanlama ya da kabul görmedim. şu an sosyal medyada komple bir yasak varmış gibi küfürler uçuyor havada ama bir kesinlik yok. tekelci başkanı dayının birinin sitemi var büyük marketler için. tekellerin kafası karışık. marketler alışmış, duruma göre bakacaz diyorlar. ama bu konunun konuşuluyor olması ya da haftasonu yasakları bile yeterli niyeti anlamamız açısından. niyet pis. bu niyet kısmına çok takığım ben. sezgilerimiz belli. alkolü sevmiyorlar ve içlerinden geçen alkolü tamamen yasaklamak. tabanlarına hoş görünmek için gerçekleştirmek istedikleri hayallerinden birisi de bu. bunu açık etmedikleri ve böyle dolambaçlı yollardan tepki yokladıkları için sinirleniyorum. dolambaçlı, yanar döner karaktersiz olmak iyiye alamet değildir. antenlerim hemen algılıyor bunları.

muhalefet cephesine de öyle bir yem atıyorlar ki. çıkıp şu an imamoğlu tarzında her halta atlayan birisi, "alkole karışmak temel hürriyetlere müdahaledir" dese anında birisi damlar ve "yoooo, karışmadık ki biz, açık olacak tekeller, şu an halkımız aç mübarek ramazanda bunlara ayıracak zamanımız yok siz için bol bol biz halk sevdalısıyız" şeklinde cevap yapıştırır. "ben stok yaptım dewamke" yazan embesiller de türemiş zaten bol bol şimdiden. yine aynısının tıpkısı bir milyon tane espriler falan.

olayları açık oturum haline sokup tepki yokluyorlar hep olduğu gibi. pandemi başlangıcından beri eğlence yerlerinin yasaklanma şiddetinden sezdiğim bir erik kurusu var içlerinde. bir türlü açık edemediler şimdilik. virüs diyorlar, bağışıklık sistemi diyorlar, okul önlerinde şöyle böyle olmasın diyorlar, çok yüksek sesten rahatsız olan halkımız diyorlar. pandemi sağlam bahane oldu beyefendilere.

şu an, 17 gün boyunca ülke çapında alkol yasağı olacağını düşünmüyorum ama çeşitli sınırlamalarla, bunu sosyal medyada tartışmaları ile başladılar niyeti hayata geçirmeye. bunu atlatınca bir sonraki yasak daha kapsamlı olacak. daha, daha derken son nokta malum işte bu durum böyle giderse. "o kadar da olmaz" diyemiyorum artık, bir çok şey oldu şimdiye kadar eskiden yok artık dediğim.
müthiş sol ayak müthiş sol ayak
adam, dükkanındaki stoğu evine götürmek için minibüse yüklerken, şafak operasyonuna gider gibi içeri girip hızlıca alışveriş yapıp çıkmama sebep olmuş yasaktır.
amk sizin gibi hükümetin.
knightofinstagram knightofinstagram
kabahat, ne olursa olsun birlik olamayan bizlerde. herkes tepki gösterse (yüksek tondan) hiçbir şey ya-pa-maz-laaar! bak kaz dağlarındaki ağaçları kesebildiler mi?! boykotta bile birlik olama sonra niye böyle. senin yüzünden kardeşim kusura bakma da senin yüzünden. herkes sorumlu. hiç topu başkasına atmayın. güzel bir söz var, acı ama gerçek: her millet hak ettiği gibi yönetilir! sen süt dökmüş kedi olursan sana çok tokat atar herkes..
jitemci astsubay jitemci astsubay
alkol yasağı falan hikaye. patlayıcı bir kıvılcım çıkarmaya uğraşıyorlar. ekonomi çöktü. kasa tam takır. para bastıkça enflasyon uçuyor. millet gezideki gibi sokağa dökülürse "bakın ramazan günü millet pandemi derdinde bunların derdi alkol" diye seçmenini tekrar konsolide etmeye çalışıyor. kaşıyıp duruyor ama hayvan terli. yemez artık. batırdığı ekonominin, iç ve dış siyasetin yükünü sokağa dökülecek, zaten sayısı fahiş fiyat yüzünden az kalmış alkol tüketen vatandaşa yüklemeye çalışıyor. yemezler.
kart horoz kart horoz
büyük günahtır.

her kimse bu kararı alan, seçmenine şirin görünmek hatta allah'a şirin görünmek için almış olsa bile büyük bir vebalin altına girmektedir.

çünkü rabbim bu dünyayı kullarını imtihan etmek üzre yaratmıştır. sen alkolü satın alınmayacak kadar vergilendirir yahut yasaklarsan rabbim kullarını nasıl imtihan edecektir?

kim ise mes'ulü tez zamanda düzeltmelidir.
dumrul dumrul
akp terör örgütü mensupları tek bir ağızdan şöyle demeye başlamışlar "biz canımızla boğuşurken bunların derdi alkol, 17 gün içmezseniz ölmezsiniz."

islamcı teröristlerin her fırsatta kendi boktan ideolojilerini ve yaşam tarzlarını dayatmaları ama bunu yaparken de sana sorunlu muamelesi yapmaları yeni bir şey değil. iran, afganistan, filistin, mısır, tunus bunları yaşadı hep. "eteğini azıcık diz altına indir"le başlıyor kadının tek başına sokağa çıkamamasına kadar gidiyor.

https://www.indyturk.com/node/316636/d%C3%BCnya/gazzede-%C5%9Feriat-mahkemesi-bekar-kad%C4%B1nlar%C4%B1n-erkek-akrabalar%C4%B1ndan-izin-almadan

neymiş canlarıyla boğuşuyorlarmış? kongrelerle virüsü her yere taşıyan kim? derdiniz salgın ise camiler niye açık?

sen bu alçak oğlu alçaklara elini kaptırdığında kolunu kaybediyorsun işte.


mesele alkolse zaten 128 milyar doları buharlaştıran islamofaşist parti - devlet yapılanmasına verilen her kuruş vergi hırsızların cebini doldurmaktır. doğru mu? içkiye sigaraya verdiğimiz her 10 liranın 8'i doğrudan bunların cebine giriyor. dolayısıyla içkini kendin yapacak, tütünü de kaçak kullanacaksın. bunu her zaman söylüyorum. marketten içki almayın zaten... ama burada mevzu içkiyi nereden aldığın değil, bunların her boka burunlarını sokabileceklerini zannediyor olmaları.

bu yolun sonunu şeriat denen bombok yere çıkıyor. kendi ülkelerinin içine sıçıp sıçıp sonra da avrupa'ya kaçmak için birbirini ezen adamlar bunlar. akp terör örgütünün tabanı kaçıyor siz yine burada kalıyorsunuz. sonuçta avrupa'daki oy oranları yüzde 70, yüzde 80... doğru mu? islam'la, islamcıyla uzlaşarak, eyvallah çekerek, sabır göstererek bir yere varılamayacağını artık görüyor olmanız lazım. geri zekalı değilsiniz ya!

daha dün samsun'da sokakta meyve suyu içen adama yapılan muamele şu:

twitter.com

bunların dertleri belli değil mi? ramazanda bir şeyler içen adama saldıran orospu çocuğu teröristin maskesi filan da yok, polis orada malak malak bakıyor. akp'nin polisi niye orada? çocuk elindeki şişeyi dinci teröristin götüne sokacak olursa müdahale etmek için. bu bataklık kurutulmadan kimseye rahat yok. bunu artık anlamanız lazım.


absimiliard absimiliard
şimdi kimi insanımız "stoklarız bizde öncesinde" minvalinde dünyanın en gevşek savunma mekanızması ile hareket ediyorlar.

sorgulanması gereken bu yasağın herhangi bir yasal dayanağı var mı yok mu. ve en önemlisi de buna verilecek olan bir cevabın olmaması. sıkıntı burada başlıyor ve halkı kışkırtan nokta da bu.

kamu sağlığı açısından düşünülünce de bir mantık çerçevesine sığmıyor. zaten alakası yok. ramazanda görece satışları düşen ve ramazanda dışarıda alkol tüketiminin azaldığını hepimiz biliyoruz. bu 2+2=4 kadar gerçek bizim ülkemizde.

rusyada 10 gün alkol yasağı oldu misal, abd de oldu. evet oldu ama "şu ülkelerde bu kadar oldu, şu kadar oldu , biz niye yaygara kopartıyoruz "demek de iyi bir savunma ölçütü değil. art niyetli bir yaklaşım. zira biz onlar kadar sokakta alkol tüketmiyoruz. yurt dışında alkol tüketimi gençler arasında çok çok fazla ve gençlerin sosyalleşmesine, kalabalık haline gelmesini sağlıyor. oradan bakınca toplum sağlığı diyebilirsiniz pandemi süresince

ama bize gelince bazı kendiliğinden oluşan etmenler var;

1- alkol maddi olarak çok pahalı, gençlerin erişimi çok da kolay değil yurt fışı gibi. kişi başına tüketim çok çok az. alkol sahilde, sokakta bir araya getiren 1. etmen değil. çekirdeğini alan zaten dışarı çıkıyor. çekirdeği de yasakla bu mantıkla o zaman?
2- ramazanda dışarıda içen oranı çok çok az. bu hep böyleydi. değişmeyecekte!

e haliyle bunu bilmene rağmen bu yasak tamamen saçmalık ve sinir bozucu.
harmonai harmonai
insanların yaşam tarzına karışmanın da bokunun çıktığını gösterdi. bu oruç tutuyorum öyleyse herkes aç kalacak kafasının ilerisidir. tehlikeliler, üstelik güçlüler. bunu ciddiye almamak kadınlar çarşaf giyecek, erkekler şunu yapacak kısmına hazırlıklı olmaktır. cidden bu nasıl bir aymazlıktır aklım almıyor.
1 /