kütüphane

6 /
birisigenc birisigenc
yolunu unutmuş olduğum olgudur. e-kitaplar, wikipedia'lar,e-dergiler kıllar tüyler yünler çıktı derken, ortalığın karıştığı kendisinin önünden pek geçmediğim olgudur.
jouissance jouissance
"kitaplarla gerçekten temasta olan birinin kütüphanelerde rahat etmesi zordur" (r. musil)
(sigara içmek için bile dışarı çıkmak gerekirken nasıl okunur ki kütüphanede? zaten ders çalışmak için kullanılan mekanlara dönüşmüş durumda çoğu)
hogwartstan kaçan kız hogwartstan kaçan kız
kilitli kalmayı istediğim yerlerden biri. sorunlardan uzak,kitapların gizli dünyasına ufak bir kaçış... huzur verici olacaktır.

bir diğer mekan için (bkz: sinema )
alternatif olarak (bkz: ev )

son örnek pek yaratıcı olmadı kusura bakmayın.
draculaxnxx draculaxnxx
son zamanlarda evimden barkımdan arkadaşlarımdan yatağımdan daha fazla vakit geçirdiğim garip havasının derse teşvik etkisini sevdiğim olmazsa olmazım gitmek için şu saatte bile geçkaldığımı düşündüğüm garip taştan yapı
pozitif polyanna pozitif polyanna
sıcak bir ortam, o kitapların kokusu kütüphaneyi bambaşka yapar. kişi bir de kitap okumayı çok seviyorsa orası bambaşka bir dünyaya açılır. kitap kurdu olarak kütüphane benim için farklı bir dünya. kendimi o kitapların büyüsüne ve ortama kaptırarak saatlerce vakit geçirdiğim zamanlar çoktur. kütüphane bilgi deryasının yanında mistik bir havası olan yerdir.
because ı said so because ı said so
bir zamanlar çalıştığım mekan.huzur dolu da olabilir,stres dolu da.kütüphane de çalışmak sanıldığı kadar güzel değildir.çalışmaktan kastım ders çalışmak falan değil.para için çalışmak.zaten çalışmak güzel bir şey olsaydı bunun için para verirmiydiler?
skipper skipper
bilgisayarları genelde bozuktur. çalışanını henüz görmedim, bilgisayar odasında facebook, twitter ve oyun oynamanın yasak olduğuna dair bir uyarı bulunmaktadır. komik olan kısmı, bilgisayarların çalışmamasıdır. kaymakamlık niçin bunlar ile ilgilenmiyor anlamıyorum arkadaş.
feridun bitirr feridun bitirr
2 yıl önce açılan 3000 okuyucu kapasiteli birmingham kütüphanesi tasarruf tedbirleri nedeniyle artık haftasonu sadece 6 saat açık olacak. tasarruf olarak görülse de elektronik kaynakların yaygınlaşması sanırım insanların belirli bir çatı altında toplanıp, okumalarının önüne geçiyor. elbette ki kütüphanenin havasını solumak isteyen, o harika binalarda varolmak isteyenler hiçbir zaman bitmeyecek. her kaynağa evden ulaşılabilinse de mesela bir müze, bir şahaser olan new york halk kütüphanesine gitmek her zaman ilk seçenek olacaktır.

library of birmingham cuts weekend opening to six hours from the section birmingham & black country the £189m library of birmingham, which has been open for less than two years, is to be shut on sundays.... bbc news
ice age coming ice age coming
her tarafta öbek öbek ergenlerin türediği, normal anlamıyla ders çalışmanın haricinde araştırma yapmak, kitap okumak, yazı yazmak gibi eylemlerin de bünyesinde yapılabileceği sessiz mekanlar. sanırım kütüphanelerin salt ders çalışmak için tahsis edilmiş olmadıkları unutulmuş olacak ki istanbul'daki hiçbir kütüphanede ygs'ye, teog'a, kpss'ye hazırlanan genç arkadaşlar haricinde dişe dokunur bir kullanıcı kitlesiyle karşılaşamıyoruz. her masada önünde ygs hazırlık kitabı (ona da doğru düzgün çalıştığı yok, çoğu dışarı çıkıp diğer kütüphane kullanıcısı arkadaşlarıyla toplaşıp goygoy döndürmenin derdinde) bıyıkları yeni terlemiş nazifler, saatlerce yanındakiyle fısır fısır konuşup insanda asap bırakmayan ve dakikada bir telefonunun ekranında saçlarını düzelten ergen kızlar. artık bu arkadaşlar için özel olarak halk etüt merkezleri mi açılır bilmiyorum ama devlet buna bir şey yapması lazım.
tali kurucu iktidar tali kurucu iktidar
kullanım amacının ne olduğu hususunda türk insanının mutlaka bilgilendirilmesi gerekiyor. masalara çanta-kitap bırakıp 2-3 saat kütüphane dışında sürtmek nedir lan?

yer bulamadığım takdirde çanta ve kitapların ders çalışmakta olduğu bu masalardan birine oturup saatin kaç olduğunu not alıyorum ve bu yavşak arkadaşın geri dönmesi yarım saati geçer, bir de utanmadan "orası benim yerimdi ama.ssss" diye bir cümle kurmaya cüret ederse kendisini kibarca siktir olup gitmesi konusunda uyarıyorum. özellikle final haftalarında rica ediyorum böyle ibnelikler yapmayın. uykusuzluğun sömürdüğü enerjimden arta kalanı da bu çomarlarla kavga ederek harcamak istemiyorum. insaf...
6 /