öğretmen marşı

everestttl everestttl
öğretmenlerin marşıdır, adı üstünde. ne diye öğrencilere ezberletirler bunu anlamam. ya da sadece bizim okulda mı ezberlettiler acaba diye düşünüyorum. sözleri de ayrı bir tartışma konusu.

"alnımızda bilgilerden bir çelenk
nura doğru yol alan türk genciyiz
yeryüzünde yoktur, olamaz, türk'e denk
korku bilmeeez soyumuz"

oha şu faşizm ve ırkçılığa bak lan. yer yüzünde yokmuş, olamazmış türk'e denk. uff.

sanki 1942 almanya'sı.
vay be, ne günler geçirdi bu memleket.
mevlüt şekeri hüznü mevlüt şekeri hüznü
geçen böyle bir sesli sesli "marşlarımız" deyü yürüyorum. bunu mırıldanmaya başladım, çocukluğumdan kalma. öğrenci marşı diye aklımda kalmış bir de lanet. annem de yanımda. anne, dedim, kız anne bu ne biçim marş alla'sen? yer yüzünde yoktur olmaz türk'e denk, korku bilmez soyumuz...bu ne lan? şamanizmden, kelle korkusundan vazgeçmiş türkleri bilmesek...


hayır, bi de marşın hiçbir elle tutulur yanı yok. kuru kuru rerörerö.

bi de kitaplara basıyollardı yaleppiim.
kolaiçeryadaiçmezsanane kolaiçeryadaiçmezsanane
milli bilinç duygusundan yoksun salyalı ergenlerin eleştirmesiyle kendinden bir şey eksilmeyecek marş. tabi o dönemle kıyaslarsak anlaşılmaması normal. şimdi marş ne demek desek doğru cevabı alamayız , cover ne demek desem çok doğru cevap gelir.
ama biz bilmediğimiz şeyleri dahi eleştirebiliyoruz.yetenekliyiz yani.
doktor hu doktor hu


marşları zaten severim ama müziğiyle de sözleriyle de bu en iyilerinden.

bi de babamlar öğretmen lisesinde okurken milli bayramlarda şehri bu marşı söyleyerek askeri nizam dolaşırlarmış. ilk öğrendiğim marştır onun için. sık sık da dilime dolanır. öyle de bi anı.


ekleme: olm derdiniz tc olmuş, öğretmenler olmuş, maaşları olmuş, çalışma saatleri olmuş. ahhahaha güldürdünüz, hadi şimdi çatlayın.