refika nın mutfağı

arokh arokh
ben böyle 20'li yaşlardayken biri bana gelip "30 yaşına gelince geceleri yatarken şişman bir kadını yemek yaparken izleyeceksin" dese güler geçerdim muhtemelen. uyumakta zorluk çektiğim bir gece youtube'da gezinirken tesadüfen kendisiyle tanıştım ve hayatım değişti. o geceden sonra resmen iki yemek videosu izlemeden uyuyamaz oldum. ninni gibi geliyor bana, bir yandan da aşçılık best practice'lerini bilinçaltıma kazıyor sanırım çünkü elim baya maharetlendi bu süreçte.

hiçbir sikim beceremezken bir anda kekler, börekler, makarnalar (eskiden de yapıyordum da böyle değil), sulu yemekler, ne bileyim envai çeşit çorba filan yapabilir hale geldim. hamurunu kendim açtığım pizza bile yaptım lan. siz şimdi "e bunlarda ne var ki" diyebilirsiniz ama benim için bambaşka bir dünyaydı o mutfak. anlayamazsınız...

insanlar itici ve samimiyetsiz buluyor sanırım ama ben kendisine çok şey borçluyum. sayesinde yemeksepeti illetinden kurtuldum ya daha ne isterim.

edit: bir de keşkek faciam oldu yalnız onu da belirtmek istedim. biraz da had bilmek gerekiyormuş. öyle iki tarhana çorbası, köfte neyin yapınca natural born aşçı olunmuyormuş.
dumrul dumrul
gece acıkınca çok pis izleniyor gerçekten... bana da söyleseler ben de inanmazdım. ama daha korkuncu buna tesadüf ettikten sonra hatay sandık içi'ni de izlemeye başladım. bu youtube, tıpkı televizyon gibi, bir şekilde seni yakalayıp kendi batağına çekmeyi başarıyor.

konuşurken ve nihayetinde yaptıkları yemekleri paylaşırken çıkardıkları o haz dolu sesler ve ağızlarından sıçrayan tükürükler suratımıza suratımıza çarpıyor. zaten zaman kötü, bunları izlerken kovid 19 filan olmaktan korkuyorum. hadi korona günümüzün gerçeği de obez olmasak bari...
tuzukuruhahahi tuzukuruhahahi
ananesinin mutfağından bıktım. bizim atamız bizi hiç mutfağa sokmazdı bu her şeyi ananesinden öğrenmiş ilginç!
bi sütlü mutfak değil. şu kadındaki ev hanımlığı samimiyet ailemizin parçası olmuşluğu kimde var bakın bi:

karyatid karyatid
youtubede yemek okulu adlı çalışmasıyla yemek yapmayı kolaylaştıran, heyecanlı ama pratik anlatımıyla da izleyen yeniyetme yemek pişirecek kişiye güven veren sevimli hatun refika'nın programı.

yaşasın yemek yemek moddomuza iyi gaz veriyor yalnız. severiz.
yürüyenconi yürüyenconi
izlerken kilo aldığımı hissediyorum. geçen hafta ve bu hafta antakyadaydı. o muhteşem biberli ekmek ve kebabları yerken ben televizyon karşında eridim.
funkybaggins funkybaggins
konuklarıyla yemek yapması dahil gayet eğlenceli bir program. çok fazla hayvansal gıda kullanıyor maalesef, ama bi zeytinyağlı taze fasulye ve pırasasına denk gelmiştik oy amanin müthiş bir tarif, artık hep öyle yapıyoruz inanılmaz leziz.

ps: refika'yı seviyoruz tatlış, yetenekli, güleryüzlü kadın ve o dombik çay bardağı da refika'ya benziyor.
piley siteyşın 2: hatta kullandığı araba da refika'ya benziyor.
trem trem
şahsen arda türkmen'den daha çok ısındığım insan. arda türkmen gibi sadece kendine yemek yapmıyor(şahsen kendisinin video tariflerini takip etmek çok zor). refika, öyle değil, izleyenini düşünerek hareket ediyor, sevimli, düşünceli