sağ seçmen mansur varken neden erdoğana versin

tonguç tonguç
cevabını çok merak ediyorum.

mansur gibi halkçı bir başkan varken neden saraydan gelme bir başkana oy vereyim?

niye halka 100 milyon tl vadeden, halk ekmek büfeleri açan, milletin bakkal borçlarını ödeyen mansur başkan varken ejder meyvesi yiyen erdoğana oy vereyim?

niye ihalede adaleti savunan yavaş varken, ismi ayakkabı kutusuyla anılan başkana oy vereyim.

niye fetö için ne istediniz de vermedik diyen ampule oy basayım ?

nie esnafı iflas ettiren, öğretmenin ölümüne izin veren, emekliyi ac bırakan, işçiyi mağdur edene vereyim de hakiki, vicdan sahibi, çalışkan, adalet gönüllüsü mansura vermeyim;)

bugün chp ekremi, iyi parti de mansur başkanı aday gösterebilse ejder başkana güle güle deriz.
saiyajin saiyajin
osmanlı kafası ve yerine koyma yüzünden. sarayda günlük 1 milyar tl harcanınca kendileri harcamış gibi hissediyorlar. desteklediğin futbol takımının kazanması gibi, yetiştirdiğin çocuğun kaliteli bir hayata sahip olması gibi.
anabacı vokke anabacı vokke
çünkü sağ seçmen bok da olsa sıçmık da olsa kendi bokuna oy verir. bu anlamda kürtlerden de chp'lilerden de alternatiflere çok daha kapalıdır. bir de soclulara ideolojik bakıyor derler, kürt seçmene de kimlik siyasetine takılmış kalmış derler. ama kendileri kimlik siyasetinin dik alasını yapar...

yıllarca bu memlekette chp merkez sağ'a oynadı. ki misal bir almanya'da hakikaten de cdu ile spd arasında tercih yapan bir kitle de vardır. seçimin sonucunu da büyük ölçüde onlar tayin eder. ama chp ne yaparsa yapsın yüzde 2'den fazlaya getiremedi merkez sağ'la sosyal demokrasi arasındaki seçmeni... yok, adam sonunda "eşek bizim eşek gitmiş başkasının ahırında anırıyor" diye bakıyor olaya. bir de "ben chp'ye oy veririm emmeee" diye bir şartlar düzerler, istedikleri şey zaten chp'nin de bir sağ parti olmasıdır. abi memlekette yeterince sağ parti var zaten, işin aslı chp de o kadar solcu sayılmaz. sen bir de neden chp'nin sağcı olmasını istersin ki ya?

ha chp 6 oktan 2-3'ünü bile feda edecek kadar sağa kaysa gene oyunu verir mi? bence vermez.

sebebi şu...

yıllar önce-belki çok değildir ama her şey çok eski gibi geliyor artık bana- sandık başında görevliyim. sandık heyetinde akp'li bir dayı var. "tam egonomi çoheyi yeğenim" kafasında bir amca... sandık kurulunda da en genç adam benim. önce bir "kılıçdar ssk'yı batırdıdan" girdi olaya... böyle "yeğenim siz bilmezsiniz yazarkasalar atılıyordu başbakana" modunda konuşuyor. sonra baktı ki yaşım o kadar da ufak değil, gayet hatırlıyorum 90'ları ve bugünle mukayese edebiliyorum. konuyu daha doğmamış olduğum 70'lere getirdi hemen. herifin şu cümlesi hala aklımda: "ben bile chp'ye oy verdiğim halde tüp bulamıyordum"

bilmiyorum artık chp'li miydi o zaman, sonra da "ülkücüydüm, solcular şeker fabrikasında yolumu kesti" falan da dedi. bilmiyorum, belki de umudumuz ecevit gazına gelip bir oy olsun gerçekten de vermiş olabilir. ama bence ilginç olan şey şuydu, ecevit'ten hayalkırıklığını "kendisine oy verdiğim halde ben bile tüp bulamıyordum" diye anlatması... ya arkadaş, tüp yoksa herkese yok varsa herkese var. ap'lisi chp'lisi yok bunun... süleyman demirel çok güzel izah emtişti aslında olayı "gaz vardı da biz mi içtik" diye. ama adam oy verdiği partiden tüp yoksa bile kendisine bulmasını bekliyordu. bence bizim vatandaşın kafasındaki devlet ve kamu hizmeti algısıyla ilgili şahane bir örnek. adam devleti değişik toplumsal kesimler arasında nötr bir mekanizma olarak görmüyordu. normalde burjuva devlet vatandaşlık sözleşmesi imzaladığı herkese eşit oranda hizmet eder. yani tüp varsa sadece iktidar partisinin seçmenine dağıtmaz, herkese dağıtır. cdu'lu bir almandan göçmenlere çok fazla hak verildiğiyle ilgili şikayet duyabilirsiniz belki ama tüp kuyruğu olsa "sadece bana verilsin die linke'cilere verilmesin" gibi bir şey duymazsınız mesela... ama bizde burjuva devlet hiçbir zaman nötr olmadı. hep bir kesimin devletiydi ve her iktidar kendi zenginini yarattı. akp bunu şimdi uç boyutlarda uyguluyor, dandik bir 2.lig b kategorisi şampiyonluğunu kazanmak bile akp'li olmaqdan imkansız. öyle düşünün...

yanlış anlaşılmasın adı üzerinde burjuva devlet, en vergi adaletini sağladığı yerde bile zenginlerden oransal oalrak daha az vergi alır. daha çok sübvansiyon verir. yasalarında burjuvazi her zaman daha avantaj sahibidir. sınıfsal olarak hiç de nötr değildir ama gelgelelim kamu hizmetini de herkese götürür. muhalefet partisine oy verdiği için yolu yapılmayan şehir göremezsiniz mesela almanya'da... ama bizde sıradan bir şeydir. en adil iktidar bile yapar bunu...

öyle olunca sağ seçmen memleketi bok götürse bile kendi mahallesinden birinin başbakan olmasını istiyor. komşusu yokluktan kırılsa da kendisinin iktidarla iyi geçinerek bir şekilde kurtulacağını düşünüyor. ama bu sefer öyle bir bok ettiler ki kimse kurtulamayacak bu pislikten...

ha tabi şu da var. adam her şeyi devlet görevlilerinin görmezden gelmesiyle yapmaya alışmış. buna sınırdan iki şişe viski getirmek de dahil, belediyenin gri pasaportuyla almanya'ya kaçmak da... şimdi bunlar gidip başkası gelse ne olacağını da bilmiyor tabi. korkuyor...

misal aslancordobez kankam da illegal işleri hiç beceremezdi. tabi insanın abisi mersin ülkü ocakları başkanı, anası da akp kadın kolları başkanı olunca hiçbir şeyi saklı yapma ihtiyacı duymamış. ben adama ne zaman "olum bak uyanıcaklar" desem "bir şey olmaaaaz" derdi. ve her seferinde enselenirdi... ben orada anladım mesela bu ülkede sağcı olmanın nasıl bir ayrıcalık olduğunu ve onu bir kere yitirince nasıl uyum güçlüğü çekildiğini de... bu aralar videolarla kafamızı penetre edenler var ya, devlet himayesini kaybettikleri noktada hepsinin yaşayacağı depresyon aynısı.
2
hayaletin garip huyları hayaletin garip huyları
çok basit, mansurun bir hikayesi yok.

bizim millet insanı hikayesiyle değerlendirir. imamoğlunun bile var. üstelik rakiplerinin eliyle. sıradan bir ilçe belediye başkanı iken hiçbir şey yapmasına gerek kalmadan bu hikayeyi kazandı. arkasında bunu değerlendirmeye hazır bir ekip vardı evet ama onu hazırlayanlar bile rakibin böyle gollük paslar vereceğini tahmin etmemiştir.

yalnız bu pr işleri bizim memlekette dünyada işlediği gibi işlemez. karıncayla alakalı amiyane bir deyim var kullanmak istemediğim öyle bir durum yani. en ufak bir bokunu çıkarmada halk kokuyu alır. bir ara 2. atatürk, 5. mahmut falan yaparken az daha kantarın topuzu kaçıyordu ki müdahale ettiler. abartmamak lazım.

mansura dönersek tekrar mansur ancak imamoğluna eküri olarak varolabilir chp için. daha fazlası düşünülmez. öyle bir çalışmaları yok.