sarma sigara

1 /
nande bayo nande bayo
ekonomik olarak insanı bir hayli rahatlatan, özellikle günde bir paketi geçen kişiler için daha bir ekonomik olan sigara. tütünün kalitesi, her hafta aldığınız yere gelen tütünlere göre değişse de, klasik veya west gibi orta seviye sigaralara kıyasla içimi ve tadı bir hayli hoştur. akşamları sigarasız kalmak veya bir sigarayı yarıda söndürürken üzülmek gibi (benim içim yanıyor eğer parayla aldığım sigara ise) dertleriniz olmaz, çünkü orada koca bir poşet tütün sarılmak için sizi beklemektedir. en kötü yanı ise, acil işiniz çıktığında ve önceden sarmış olduğunuz deponuz yoksa dımdızlak ortada kalmaktır. tabi bunun yanında yeni alınan yaş tütünün sarılması biraz zorlayıcı ve insanı çileden çıkarıcı olabiliyor. bir de yaz aylarında tütünün çabuk kuruması tehlikesine karşı, üzerini dut yaprağı ile kaplayarak, buzdolabında saklarsınız, bu sıkıntıdan kurtulabilirsiniz. eğer deneyip de, bu içilmiyor ki diyen arkadaşlar varsa, kimin sardığı da önemli bir kriterdir bunu dikkate alsınlar. bende babamın sardıklarını içemiyorum keza kendilerini çivi veya beton benzetmelerine konu olacak şekilde sarmakta sigarayı.
barfly barfly
bir süredir keyif alarak içtiğim sigara modeli. hala düzenli kullanmaya geçemedim o ayrı. sabahları verdiği keyfi hiç bir sigaradan alamadım daha. resmen güne iki dakikalığına da olsa sarhoş başlıyorum. özellikle yavaş yanan çarşafla kullanıldığında fevkalade sonuçlar alınabilecek sigara.
aragones aragones
akşamları odanızda halınız yoksa, biraz akşamdan kalma iseniz o anda televizyonda musa eroğlu söylüyorsa ve terliklerinizle bir çek-yata uzanmışsanız. odanıza kireç yağıyorsa birde. elinize bir parça turgut uyar falan alın. sarma cigarayla iyi gidecektir.

p.s: tam bu sırada çayı ocağa koymayı unutmayın.
fihimafih fihimafih
sarmayı öğrenene kadar canınızı çıkartan, ama sarmayı öğrendikten sonra keyif verici maddeler içinde paket sigaraları sollayan tütün tüketme şekli. hele bir de tütünün iyisini bulmayı başarırsanız her şey çok güzeldir. bir paketi 50 kuruşa tekabül eder nerdeyse. cebin ve keyfin en iyi dostudur.
epitaph epitaph
en güzel yanı bıraktığında kendi kendini içmemesidir. bırakırsın söner kendiliğinden sonra yakar yoluna devam edersin.
menemene benzeyen picasso tablosu menemene benzeyen picasso tablosu
çarşafla vs uğraşmak yerine hazır boş kovan alabilirsiniz.kendinden filtreli, bildiğiniz sigaranın içine tütün konmamış hali yani. 200lü paketler halinde satılır bu kovan, 2.5 lira gibi bir para da fiyatı. aslında bu şekilde yaptığınız sarma değil doldurmadır. ona özel de makinesi var.

tütünü makinanın içine eşit miktarda yayarsınız, kovanı makinanın ağzına takıp tabancaya mermi sürer gibi bir hareketle ileri geri götürerek tütünü doldurursunuz. tütünün miktarını ayarlamak ise tecrübeye bakar. sonuçta fabrika sigarasından farksız 20 sigarayı 10 dk da doldurmak kolay.

önemli olan tütünün nem miktarı. yaş tütün kovandan içeri girmez. çok kuru tütün ise makinada sıkışır gene girmez. çok hafif bir nem idealdir.
elinizde bol miktarda tütün varsa şayet toplu infazdan gitmesinler diye içine elma kabuğu serpin nemini korur. günlük ihtiyacanız kadarını kurutursunuz. havasız yerde muhafaza etmeyin küflenir.

harman olayı tiryakinin hayal gücüne kalmış. nargile tütünü hariç her bok kafi miktarda iyi sonuç veriyor.
ha birde satıcılara fazla kulak asmayın, güzel tütün güzel kokar. çekinmeyin daldırırn sokun burnunuzu torbaya, kokudan tütünün hafif mi ağır mı olduğu anlaşılır.

sağlam tütün bulursanız piyasada ki sigaralara saman gözüyle bakmanız olası.
önlere doğru gerileyelim bi zahmet önlere doğru gerileyelim bi zahmet
şimdi sağlığı, ciğerlerin durumunu filan bir tarafa bırakalım, nasılsa paket alınca da sarma sigara içince de aynı kapıya çıkıyor. maddi açıdan bakalım:

* 1 paket 50 gram golden virginia= 10 tl. tütünün tadı gayet güzel. hatta bir sürü paket sigaradan bile daha tatlı. kendine özel paketinde satılıyor açık değil. hem bu nescafe paketleri gibi çıtçıtlı. yok efendim çürümüş, yok kurtlanmış derdi yok. tütün hafiften ıslak zaten. kapatıyorsun paketi sapasağlam duruyor.

* 100'lük ocb siyah (çarşaf) = 3,5 tl. ince oluyor bu, yapıştırmak da kolay. 50'lik halinde satılanları da var ama 2 lira. 100'lük almak daha ekonomik.

* herhangi bir filtre zig zag olabilir. hazır kesilmiş 120 tane = 3 tl.

toplayalım. etti mi 16,5 tl.

5.5 tl'lik ve günde 1 paket sigara içen birisi haftada 38,5 tl verecektir. oysa ki; bizim sarma sigaramız 16,5 lira maliyetle yaklaşık 10 gün kadar içilebilir.

tadına gelince; siirt, adıyaman vs. tütünlerini tatmadım ama açık satıldığı için saklamak sorun olur diye uğraşmıyorum. bu golden virginia içtikten sonra normal sigaraların tadı berbat gelmeye başlıyor bir süre sonra. daha önce sigara içmediğini farkediveriyorsun bir anda. ayrıca; sarma sigara sigarayı azaltmak için birebir. üşengeçliğin tutuyor sarmıyorsun. günde en fazla 10 tane içiyorsun filan. hem az iç, hem ucuz olsun, hem de tütünün tadını anla. oh be mis gibi hocu, dünya bana güzel.
yok yok
bana marla diye sarma sigara kağıdı olduğunu öğreten şey.

ucuza gelir. baba sararsa tadından yenmez. yalnız yarısına gelince atası gelir insanın, bitmez. ya da benim pederinkiler böyle (skym) anlamadım. mide bulandırır fazla içince.
birguntekbasina birguntekbasina
kağıdına göre değişir ama genelde 'yarısını ben içtim, yarısını rüzgar' diye basit edebiyat yapamayacağınız, önceleri meraktan 'bana da sarsana bir tane' diyen arkadaşlarınızın olacağı ama onların da bir süre sonra tütününüze bulaşmayacağı, ev ekonomisine katkıda bulunan, kokmayan, ilk başlarda nasıl olacak la bu diye delirten ama sonra sarmaya alıştığınızda amuda kalkarak bile sarabileceğiniz, sigara içtiğinizden dolayı için için yazık yavrum ciğerlerine diye iç geçiren anne yüreğini ferahlatan ve daha birçok artık yönü olan (diğer marka sigaralardan) sigara çeşitidir.
1 /