seni öldürmeyen şey güçlü kılar

1 /
net fikir net fikir
insanlar sürekli birseyler yasar ve insanın yaşadığı her kötü sey can yakar . sonra biraz daha can yakar . insan hata yapar canı yanar, yanlıs yola sapar canı yanar . gün gectikce ölüm gibi gelir ancak insan alisir öğrenir ve insanı öldürmez bunlar canın yanar ve bu hayatta ne kadar canın yanmıssa o kadar güçlü olabilmeyi ögrenirsin .
kendindençekilmez kendindençekilmez
sevgili nietzsche çok kral laf etmiş ama kısa vadede değil de uzun vadede güçlü kılar demeyi unutmuş herhalde ya da o kadar zekaları vardır herhalde onu da ben belirtmeyeyim demiş de olabilir. velhasıl bu sözü ne zaman duysam at yalanı sikeyim inananı vecizemiz aklıma geliyor ve uzaklara bakıp sahneden, bundan da ders alamadı saftrik yazar versiyonu olarak çıkıyorum sonra.
9
gölgelerin efendisi gölgelerin efendisi
eskiden daşak geçerdim bu sözle ta ki hayat tüm kozlarını tek bir elde oynayana dek.

öyle böyle değil. her kanattan hücuma kalktı her yerden vurdu "seni öldürmeyeceğim sadece bunu kendine yapacak raddeye getireceğim" dedi ve dediğini yaptı.

tünelin sonundaki ışığı gördüm ve sonra anka gibi külllerimden yükseldim. yaşadığım onca acı onca yıkım bir zırh gibi sardı her yanımı. şimdi gelen her darbeyi daha bana dokunamadan savuruyorlar. o kadar müthiş bir his ki !

herkes yaşamalı bence bu aydınlanmayı.
karsenger karsenger
bahsedilen şey manevi ise yanlış bir önermedir.

"aşk acısı çeke çeke daha güçlü olursun" tarzı bir cümleyi ele alalım en basidinden ya da "dost kazığı yiye yiye güçlenmek"

noop.

o iş daha güçlü olmak değil. duyguların körelmesi. yani sende varolan duyguların işlevini yitirmesi. bir nevi eksilmek. bu güçlü olmak değildir. sadece güçlü görünmektir.

"artık insanlar beni üzemiyor!!!"

eyvallah da güzel kardeşim senin yaptığın kendi işini kendin halletmek sadece. insanlara bir şey yaptırabiliyor musun ki seni üzüp üzemeyeceklerini anlayabilesin. zaten iki lafından birisi "insanlara güvenilmez". bundan şikayet eden insan güçlü değildir ki! farkında olmasa bile kendi içine hapsolmuştur. hepimiz bu kategorideyiz.

kısacası bana göre doğru olan önerme (bkz: seni öldürmeyen şey süründürür)
7
moltisanti moltisanti
ne zaman güçlü kılacağı belirtilmeyen söz.

mesela sevmediğin bir işte çalışıyorsun. kendine ayırman gereken zamanlardan, seni güçlü kılacak işleri yapmandan alıkoyuyor. seni öldürmüyor, süründürüyor ve güçlü kılmıyor.
1 /