instela hatıra ormanı

kehkeşan
dünya kadar girimiz olacağına fındık kadar ağacımız olsun, bizim olsun. dibine minnacık bir tabela konsun tabelada nick imiz yazsın. yolumuz düştükçe sulayalım, büyüyünce gölgesinde giri girelim, çoluğumuzla çocuğumuzla piknik yapalım, mangal yelleyelim. ben evet diyorum
6

yılda yüz kitap okumak

orlandoo
okuduğunuz kitaba göre değişir. bestseller tarzı okuyorsanız, gayet de olabilecek bir durum. yani bilgi içerikli kitapları bir haftada bile zor okuyorum ben. aslında bu çok önemli bir konu. türk toplumu kitap okumuyor, bu hafta 2 kitap bitirdim, benim bir arkadaşım ayda sekiz kitap okuyor, bu kitabı bir aydır bitiremedim gibi cümleleri bol bol duyuyoruz. kitap ama nasıl bir kitap? mesela bizim toplumdaki binde bir okuma oranının çoğunun bestseller tarzı aşk romanları vs olduğunu biliyoruz. yaklaşık yüzde elliydi galiba. şimdi bu şartlarda bir kişi, bin tane bestseller okusa, çok güzel vakit geçirmiş olur, hayal gücünü güçlendirmiş olur, popüler edebiyata hakim olur. fakat bir kişi, bin adet felsefe, tarih ve bilimsel kitaplardan karma yapsa inanın karşısında zor konuşuruz. yani ne kadar okuduğumuzdan çok ne okuduğumuz önemli.

emlakçı

venom
aslında okumaya gerek yok ama ilk girideki gibi alayı şerefsiz
hakkıyla olsa aracılık yapıp komisyon almalarına lafım yok. aslında komisyon da müşteriden alınmaz amk, satıcıdan alınır. git evin komisyonunu, kiranın komisyonunu ev sahibinden al dalyarak. zaten herif sermaye sahibi, niye bi daha ev taşıyan, depozit-kira ödeyen dar gelirlinin belini büküyorsun am biti.
zaten bu mesleği yapanların çoğu da kafa olarak medeniyetten uzak insanlar.

neyse,
ayak üstü muhabbet ettiğim biri beylikdüzü'nde 150bin liraya 2+1 bir var demişti. dedim esenyurt'tur o, beylikdüzü'nde siksen olmaz. yok abi ilanda harita işaretli.
iyi dedim inanmadım ama bugün aklıma geldi biraz önce 94bin liraya 1+1 beylikdüzü diye bir ilan gördüm.
aşağıda harita var. ilanda gösterilen noktada residence, otel, restoran, e-5 kenarı boş çimlik var. bir pislik olduğu belli. hadi bir arayayım sorayım dedim.

+kardeş ev, ilanda gözüken yer mi?
-yok orası bizim ofis.
+ ev nerde? tam olarak neresi, hangi sokak?
- marmara park'ı biliyor musun kardeş, onun arkası
+ biliyorum marmara parkı. (haritada işaretli-arada bir durak-yaya olarak 15 dakka mesafe var) orada neresi? hangi sokak
- şehitler parkı var, biliyor musun?
+ yok bilmem
- talat paşa mı bilmem ne bulvarı
+bilmiyorum onu da,
-metrobüse falan yakın. 3-5 dakka
+tam neresi bura?
-haramidere'nin orası

lan dalyarak? kaç yaşındasın amk. böyle mi yazılır bu?
marmara park da, evin olduğu yer esenyurt'a bağlı. oradan metrobüse minibüsle gidersin anca. yürümeye kalksan götün çıkar, aşırı çukur bir yer. bi' de kodumun 5 dakka diyor. zaten muhit de berbat.

güya milleti oltaya getirip iş bağlayacaklar. başka bi' bok değil


çirkin olmak

esmer ama yavsak olmayan taylan
çok da göreceli olmayan bir durum... çirkiniz işte. ama olayın üstüne çok fazla laf dönüyor ve bu kategoriye ait bir insan olaraktan söylemek istediğim şeyler var.

bir kere kendinizle barışık olma durumlarına hiç inanmam. mesela kadınlar bazen şöyle der :

- kendisiyle barışık bir erkekle olmayı tercih ederim.

ne kadar inandırıcı değil mi ?

kim ne derse desin, bir insanda ilk izleniminiz tipinizdir. yüzünüz, fiziğiniz vs... giyiminiz, tarzınız, temizliğiniz sonradan gelir. karakter falan filan da sonradan şekillenir karşınızdaki insanın kafasında. mesela çirkin olup, karakteriniz aşırı düzgün olsa bile; karakteri öyle çok da düzgün olmayıp tipi düzgün olanın karşısında pek de şansınız olmayacaktır.

bunu sadece ilişki değil hayatınızın her alanında görürsünüz. okulda, iş hayatında vs.

çirkinliği gölgede bırakacak tek şey paradır bu dünya'da. gerisi hep insan uydurması. yoksa öyle " tip önemli değil. benim için ikinci üçüncü planda " falan filan hikaye hep.
3

sözlük yazarlarının takıntıları

bitli piyade
herhangi bi' yerden bildirim geldiğinde onun uyarısını aniden ortadan kaldırmak istiyorum. yani telefonda yanan bildirim ışığı, facebook ya da twitter'dan gelen bildirimlerin orada durması beni nedense hasta ediyor. kapatabildiğim kadarını kapattım zaten. sadece elzem olanları özellikle açık tutuyorum.

misal şu an instela'nın bildirimleri açılmıyor. ve o bildirim uyarısı da gitmiyor. o orada durdukça sinirimi bozmaya başlıyor.
3

instela

kiya
cok cok şeker hayatlarini, şirinlik muskasi edasiyla paylasan sevgi civcivlerinin ve boş girilerinin sıkmaya başladığı site.

bu şirinlik muskalarini ve saksakcilarini görünce, yazacağım varsa da vazgeçiyorum. en nihayetinde sevgi pitircigi bir yazar değilim ve etrafıma şirinlik baloncukları da fışkırtamiyorum. belki iki üç kişi okur diye ciddi bir zaman harcamakta mantiksiz geliyor artık.

''melabaaa ben şirinlik muskasiyim, bugün ofiste bir kuş oldu, çok ağladım bidi bidi. melabaa bugün ofiste bir arkadaş bana hediye aldı. bana yürüyor mu siz karar verin fotosuda bu bidi bidi. her yerde çok seviliyorum kahretsin bidi bidi. çok eğlenceliyim bidi bidi''

nasa nın yaşanabilir 7 yeni gezegen bulması

vliegende nederlander
* bu 7 yeni gezegen, birbirlerine o kadar yakınmış ki, kafanızı kaldırıp yukarı baktığınızda, diğer gezegenin bulutlarını, jeolojik hareketlerini görmeniz mümkün imiş. bizim ay'ı gördüğümüzden daha yakın bir görüntüye sahip olacaklar imiş.

* boyutları, dünyamıza çok yakın.

* 3 gezegen, sıvı su bulunması için, doğru mesafede bulunmakta.

* atmosferi ve toprak yapıları incelenebilir durumda.

* bu kadar yakın olmalarının etkisi olarak, birbirlerinin yer çekimlerini etkiliyorlar.

* trappist 1e, benzerlik olarak dünyaya en yakın olanı. trappist 1f, en fazla suya sahip olduğu düşünülen gezegen. mars kadar güneş ışığı almakta. trappist 1g, en büyük olan. dünyadan %13 daha büyük.

* 40 ışık yılı uzakta. bize göre, 1977'deki hallerini görüyoruz. dünyamızda da 1977 yılında şu vardı.


suriyelilere vatandaşlık verilmeye başlanması

mechanism
'istanbul'da suriyelilere vatandaşlık verilmeye başlandı' istanbul valisi vasip şahin , istanbul'da suriyeliler e vatandaşlık verilmesine başlandığını söyleyerek, 2 bin kişi hakkında dosyanın hazırlanarak ... mynet haber

valla bence suriyeliler üzülmüştür. öküz gibi ayrıcalıkları vardı şimdi bizle aynı seviyeye düşecekler. kaç suriyeli alır bilemiyorum. yarra yediler. welcome to the banana republic.

altındaki yorumlara bakın. herkes yardırmış. keşke referandumdan önce alsaydınız suriyelileri. kaç evet oyu hayır oluyodu.

dünya tarihinde düşürülen ilk savaş uçağı

protest sanayici
trablusgarp savaşı yıllarında türkler tarafından tüfek atışlarıyla düşürülen italyan savaş uçaklarıdır.
trablusgarp savaşı dünya tarihinde ilk kez savaş uçaklarının kullanıldığı savaştır.
ve ilk kez savaş uçağı kullanılan bu muharebelerde, ilk savaş uçaklarını da düşürmek türklere nasip olmuştur.
savaş sırasında 2 adet italyan savaş uçağı düşürülmüştür.

(fotoğraf temsilidir, uzatmayın)

kadir mısıroğlu

elchupacabra7
sadece üç beş vidyosunu izleyerek başlangıç seviyesi tarih bilgimle ben bile kolpaladığını anlamışsam kimsenin bu adamı sallamaması gerekiyor bence. bakın tarihçi olarak sallanmaması lazım demiyorum, insan olarak sallanmaması lazım diyorum. her şeyi geçtim, ulan internet çağında yaşıyoruz, dediklerini birazcık araştırınca her yerinden falso verdiği görülebiliyor. bi vidyosunda 4. murat'ın dolmabahçe sarayı'ında olduğunu söylüyor, bi vidyosunda karl marx cinnidir diyor. bi başka vidyosunda ruslar denizaltılarında cinlerden yardım alıyor diyor. çin devleti çin seddi'nin dışına hiç çıkmamıştır diyor, shakespeare müslümandı diyor, diyor da diyor. ulan adam delidir der, tamam da sizin kendi beyniniz yok mu olm? kılık kıyafetinden ötürü çekemiyosunuz diyo bi de, ulan yarro, ben ofiste fesle dolaşan adamım, bana fesli abilerimize saldırdılar geyiği yapma.
3

ferit şahenk in yavaştan ikilemesi

oh oh oh la la la
garanti bankası hisselerini yakın zamanda satmıştı. şimdi de yayıncılıktan çekilmiş.
benim kumarım buraya kadar beyler, diktatörlüğünüz hayırlı olsun ben kaçar diyor


ferit şahenk bankacılıktan çekilmişti, kanalları da satıyor... ntv ve star grubu da katarlıların oluyor cumhurbaşkanı recep tayyip erdoğan'ın katar ziyaretinin ardından medya dünyasında dengeleri değiştirecek bir gelişme yaşandı. garanti bankası'nda k... cumhuriyet ..._NTV_ve_Star_Grubu_da_Katarlilarin_oluyor.html

eski sevgili

asabiua
üç ay oldu ayrıyız, daha önce de ayrılıklarımız oldu ama barışmıştık. bu seferki farklı gibi, o artık çok sevdiği izmir'inde ailesinin yanında. daha güvende daha mutlu. bense bu sıralar sosyal medya hesaplarındaki fotoğraflarını değiştirdi mi değiştirmedi mi ona bakıyorum sabah akşam. ben çekmiştim çünkü onları. hayır ayrılan da benim ama yoluma devam edemiyorum arkadaş!! nasıl hemen eskisini bırakıp yenisini alıyorsunuz siz? beyaz eşya mı bu?

hiçbir zaman "eski" olmayacak sevgili dir benim için. arkasından kötü konuşulmayacaktır. hiçbir anından pişman değildim. en azından şimdilik değilim. olmayacak bir duaya 5 sene amin dedik, hepsi bu. allah yolunu bahtını açık etsin.

fox tv nin azerbaycan da sansürlenmesi

di mi ama
hayır dediği için gazetecilerin işinden olduğu, akp dizisini alaya aldı diye birilerinin televizyon hayatının bittiği, damatların bakan olduğu, diktatörlüğün sistem olarak oylandığı, diktatörlüğe hayır diyenin terörist ilan edildiği ülkenin önce dönüp de kendi haline gülmesi gerektiğini hatırlatan yasak.

türkiyenin şu anki iktidarını alaya alan bir kaç haber ve sunum yaparlarsa başkalarına gülmeden önce kendi ülkelerinin ne halde olduğunu anlarlar kısa yoldan.