tanrıdan diledim

1 /
subuo subuo
kurtlar vadisinde polat'ın hastaneye girişi ve ameliyatta bulunan elif'in yanına gidişi sahnesinde fonda çalan ve gözlerimin dolmasına neden olan türkü..harbi cuk oturmuş o sahneye..
bi arkadaşa bakıp çıkıcam bi arkadaşa bakıp çıkıcam
acı içinde dillenen bu türkülerin şakşakçı zihniyet tarafından haydeee eller havaya modunda söylendiğini, dinlendiğini düşündükçe midem bulanır. benzer durum mesela "atem tutem ben seni" türküsü için de geçerlidir. zira o türkü aslında bir ağıttır. ama bizde mendilli eğlence kişilerinin dilinde (bkz: ibrahim tatlıses), (bkz: nihat doğan) (bkz: alişan) (bkz: ve türevleri) sanki göbek atılacak şarkılar şeklinde bir muamele görür.

atem tutem ben seni
şekere katem ben seni
akşama baban gelende oy
önüne atem ben seni

şeklinde dizeleri olan bu türküde bebeğini beşikten düşürüp ölümüne sebep olan acılı bir anne, ölmüş olan bebeğinin başında bu ağıtı söylemiş, kocası eve geldiğinde durumu nasıl izah edeceğini bilemediği için bu yürek dağlayan sözleri sarfetmiştir aslında.

ama pekçok konuda olduğu gibi kendi kültürümüzün derinlikleri hakkında da bilgi sahibi olamadığımız için işte... kaçımız anonim türkülerin gerçek hikayesini biliriz ki?

aaah ah daha çoook tüylerimiz diken diken olacak bu ülkede..

ve tanım: cenk eren dallamasının içine sıçtığı nadide, benim çok sevdiğim bir türküdür...
daphne daphne
kurtlar vadisi olmasa bilinmeyen bi türkümüydü diye sorduran canım güzelim türküdür.sözleri de çok anlamlıdır.
"bir kara kaşın bir kara gözün değer dünya malına" daha ne denebilirki.
swetlana swetlana
''bana kısmet değil dizinde yatmak,dizinde yatıpta yüzüne bakmak'' kısmında derinden bir ah çekmeme sebeb olan güzel türkülerimizden biridir.
beyin olmuş labne beyin olmuş labne
gece gece dilime dolanan ve bir an moda girip "tanrıdan diilediiğm" diye söylemeye başladığım fakat devamında "şu kaaadar, bu kaaaadar.. neydi lan? şu kadardı ya. bu kaa şu kaaadar diileek" şeklinde piç ettiğim türkü. geceler çok uzun ya, hep ondan.
society society
aklıma asıl şarkıdan zira 'robbie williams'ın 'feel' şarkısı geldi
'ı sit and talk to god and he just laughs at my plans'
ehhühühüsbdabsd
guyamas sonora guyamas sonora
iki keklik türküsündeki 'ötme de keklik derdim bana yetiyor..' kısmını 'çantada keklik..' şeklinde (arkadaşın thm'ye olan tutkusu bu denli yani) hiç bozuntuya vermeden söyleyebilen bed sesli oda arkadaşımın ennn sevdiği ve her efkarlandığında bana söylettiği türkü.ben de kırmam onu.fena da söylerim hani.

özellikle dizinde yatmalı yüzüne bakmalı kısmı.oyy.
1 /