türk bayrağını indirmeye çalışan rumun vurulması

giriniz kaydediliyor

işlem bitince otomatik olarak girinize yönlendirileceksiniz. hoşunuza gitmeyen bir şey varsa girinizi daha sonra düzenleyebilir veya tamamen silebilirsiniz.

girinize bir görsel eklemek için dosya veya dosyaları buraya bırakın
dosya(lar) otomatik olarak yüklenecektir.

(bkz: ) `` TR
5
normalşartlaraltındaveodasıcaklığında
herkesin kutsalı kendine.

ben senin mahremine dokunmaya kalkarsam ve beni uyardığın halde yine de dokunmaya kalkarsam zaten yaşanması kuvvetle muhtemel bir takım olumsuzlukları göze almışım demektir.yani bedel ödemeyi..

aynı aymazlığı ben yaparsam uyarıldığım halde ben de bazı şeyleri göze almışım demektir.yani bedel ödemeyi..

kimse yaptığının bedelini ödedikten sonra ama ağır geldi bu bedel demeyecek.

insan vicdanı,hümanizm,yaşasın halkların kardeşliği başka bir şey bedel ödemek bambaşka bir şey.

birisinin mahremine dokunmaya kalkarsan ölürsün!


sana göre süt bana göre çikolata yani...
desperate0082
aklı başında bir kişi olsa; muhtemelen bayrakla uğraşmak yerine başka idealize edilmiş işlerle uğraşırdı.
bayrak semboldür tamam. onur diyenler var, namus diyenler var, şeref diyenler var. karısıyla, kızıyla eş değer tutanlar var.
e ama kardeşim; orada bulunan insan öldürüldü.
anlık bir öfkeye kapılmış olabilir. rum milliyetçiliği körüklenmiş, besbelli ki faşist bir düşünceyle bu hareketi yapıyor. yani ani bir refleks.
şimdi yok ölümü haketmiştir şuydu da buydu da...
yani bir adamı öldürerek mi korunuyor şeref, namus, haysiyet merak içindeyim? bir insanı öldürene kadar giden süreçte, gelişen olay durum ve müsaade edilen her şeyi kimse niye tartışmaz ki?
bu kadar kolay mı bunu korumak? yani şeref ve namus kavramı dediğin çek tetiği korunsun mudur?
yoksa; bir sembol, aslında sembolik bir davranışla korunmaya indirgenmişte haberimiz mi yok?
ohoo...
incirlik üssü diye bir şey var ülkenin göbeğinde...
bilmem anlatabildim mi?
yani ülkenin her karışı satılabilir. ama bayrağa dokunulmayacak.
e dokunmuyorlar, bundan mutlu mu olur bu öldürüldü, iyi oldu diyen zihniyet?
muhtemelen mutludur...
yani fiili durum, sembolik durumun gerisinden geliyor. vay be.
uçankanatlısivrisinek
türk toprağında gerçekleştiği için normal bir olay.

adam almış ağzına sigarayı, "ben zaten sizi sikime bile takmıom olm, şimdi indircem sizin bez parçasını sizde bakçanız mal mal" der gibi, tırmanmış direğe, bir ülkenin en kutsal değeri olan bayrağını indirmeye çalışıyor, sonra ülkenin askeri adamı çekip vurunca, yok efendim topuğundan vursalarmış, su sıksalarmış, bir insan hayatının değeri bir bez parçasından! daha mı değerliymiş te miş miş. yok ya. acaba çok değerli insan solomos efendi, eğer bir ülkenin sınırlarını hiçe sayıp, bayrağına hakerette bulunmanın direkt olarak o ülkenin savunucularına kendisini vurma hakkını verdiğini bilmiyormuydu. ama ne düşündü solomos efendi, "ben giderim indiririm o bez parçasını, nasıl olsa ingiltere ve bm benim arkamda". sonrada kendi toprağında, kendi değerlerini aşağılayan, ayaklar altına almak isteyen bir kendini bilmez için, pek sevgili hümanistliği paçalarından akan kardeşlerime göre, yok işte bez parçasıymış ne gerek varmış adamı vurmaya. ne bez parçası, hangi bez parçası. bireyciliği savunan kardeşlerim, peki osmanlı yıkıldıktan sonra pek tabi birey olarak takılınabilecekken niçin tek bayrak altında toplanabilmek için dedelerimiz, nenelerimiz canını vermiş. şimdi kendini bilmezin biri çıksın bayrağımıza paçavra muamelesi yapsın, kendi torunlarıda onu şakşaklasın, vatanını, bayrağını savunanlara da rererö faşist bunlar desin diye mi. hayır, görmüşler başsız vatansız bayraksız kalana nasıl sahip çıkanın çok olduğunu, nasıl leşe uçuşan sinekler gibi halklarının üstüne geldiğini demişler bu böyle olmaz, kanlarını akıtarak al bayrağı çekmişler göndere.

işte bir halk için bu kadar kutsal olan bir değere hakeret etmeye çalışan zavallı! insan kanunlar çerçevesinde vurulduğu için celallenen pek sevgili bireyci, hümanist kardeşlerime, seçtikleri bir ülkede birey olarak takılabilmeleri için dönüş olmamak üzere sadece gidiş biletini karşılamayı taahhüt ediyorum.

yalnız kendilerine naçizane bir tavsiye ederim, sakın ola ki daha sonraları olmaz böyle birey birey diyerek gaza gelip bayrak direğine çıkmaya kalkmasınlar, ne olcağını allah bilir. bilet alırken bu sorumluluğu kabul etmem şimdiden söyleyeyim.

sevgili hümanist kardeşlerim allaha emanet olun. mucks.
benedict
konu hakkında konuşulan arkadaş ortamında adını bilmediğim birilerinin kısacası kendini bilmez züppenin bir de utanmadan sıkılmadan kürdistan diyen işe yaramaz adamların yapılmasının çok kaba bir davranış olduğunu, yaparlarsa sen bir daha tak arkadaşım, 100 metre geride dur sonra yine takarsın. o çıkarsın sen tak. hayatını yaşa free your mind hacı. bu hayat böyle güzel. baksana hayat boş eğlen coş mottolarıyla bunun yapılmaması gereken bir davranış olmasını savunmaktadırlar.

benim bildiğim bir tek türkiye cumhuriyeti vatandaşı kötü niyetli değilse ve ağzından kanlar saçan terör örgütü (bak terörerö ya da rerörerö demiyorum terör örgütü diyorum kelimelerin arkasındaki daha söyleme cesaretini bile gösteremediğin kaypaklığa saklanmıyorum senin gibi) sempatizanı olmadıkça bir konu hakkında konuşurken kürdistan lafını kullanmaz. çünkü ister inan ister inanma böyle bir yer yok dünya haritasında. (valla bak, cidden) sen hala oraya gitmemiş adamlar bunu götünden sallar diyorsun.

bu kafayla bu kaypaklıkla devam ettikçe ülkende olmaz vatanında demek istiyorum ama zaten o da farkındadır sırf sağı solu sinirlendireyim. prim yapayım. çiçek çocuklardan olalım tavırlarıyla dolaşırlar.

gemide filminde de dediği gibi eğer bir bayrağı indirmeye tenezzül ettiğin zaman adamın g. kan alırlar kan. zaten yeterince almışlar gibi görünüyor.

bir de şu var belki konuyla alakalıdır (başlangıç ve bitiş kısımları ilgili metnin daha bir ilgili duruyor). . :

(bkz: #143491)
desperate0082
dünya üzerinde başkasının darbesini hiç yememiş üç beş lafazanın vurulmasını ayakta alkışladığı rum'dur.
e o orada güçsüz, silahsız vs...
sıkıyorsa askerin ırak'ta başına çuval geçireni ?
sıkıyorsa subayını kendi topraklarında, incirlik üssünde kelepçeleyeni?
rererörörörörör yapıyorum, hümanistlik yapıyorum.
ama onlar amerikan.
bak bu rum.
silahsız.
sayıca az? provokasyona gelmiş bir de? hı? duyamadım?
e ama yapılmasın artık üzerine de yorum.
oradan esiyordu rüzgar, öyle gelişti mevzu. tamam şimdi ne bu şiddet bu celal? ona susuyorsun ama buna aslan kesiliyorsun? nedir yani?
ha bu rum'un yaptığını aklı başında olan hiç kimse yapmaz. yaptığı kesinlikle yanlıştır. onursuzluktur. hoş karşılanabilecek her hangi bir durum yoktur. düşmanlık tohumu ekmeye yöneliktir. bu da ayrı bir yorumdur.
benedict
kendini türkiye cumhuriyeti vatandaşı olarak hisseden kişilerin neredeyse tamamının doğru bulduğu durumdur. arkadaş ortamlarında bazı tanıdıklarımın 3 5 kişi sadece alkışlıyor bu durumu demesi biraz garip olmuş biz bütün stad alkışladık mesela bu durumu sen üç beş kişi olmayasın böyle düşünen (ki azınlık olduğunun sen de farkındasın sevgi kelebeği, gerçekler acıtıyor değil mi?).. demek isterdim kendilerine bu kardeşlerimin ama diyemedim.

acaba ben mi başka bir yerde yaşıyorum mesela hakkari'de oturabiliyor olabilir söyleyen kişi ki hiç yadırgamam dediklerini. ama kendisi daha bir topluluk olamamış kişilerin bunu söylemesi komik geliyor.

işte türk bayrağına yapılan saygıda ve diğer durumlarda ülkenin onurunun her türlü şartta korunması gerekiyor ve askerimizin yapmadıklarını söylenmek yerine daha doğru kararlar vererek her durumda atatürk'ün yabancı ülkelere her zaman yaptığı gibi başı dik bir şekilde hareket etmesi gerekiyor ki sonrasında bir avuç it sürüsü sırf bu olayları gelip önünüze sermesin. neyse bu ülkede benim gibi dşünenlerin ezici çoğunlukta olmasıyla rahatlıyorum. rahatsız olanlar düşünsün.
desperate0082
daha derin bir araştırmayla vurulan genç rum milliyetçisidir. en az bir türk milliyetçisi kadar bayrağına bağlı.
ama milliyetçilik nedir?
düşmanlardan beslenen bir ideoloji? ölmek ve öldürmek kavramını çıkartsak içinden, söyleyecek başka sözü kalmayanların, nerede bir zavallılık, uyuşturucu vs varsa orada olan ülkücü mafya'nın sığınağı haline gelmiş bir ideolojiden bahsediyoruz.
sarhoş bir adamın vurulmasıyla kurtarılabilecek kadar zayıf bir onur, ancak cahil bir kesime yakışır. ama o cahil cehaletiyle övünüyorsa suç benim değil. bilemedim şimdi.
ama interpol falan pek takmıyor anlaşılan bu arkadaşları. öyle bayrak üstüne edebiyat yapmakla olmuyor bu işler.


buyrunuz olayın sonuçları açısından vehameti gösteren bir netice;
hürriyet arşivden.
kıbrıs rum yönetimi, ağustos 1996'da yeşil hat'ta yaşanan ve iki rum eylemcinin ölümüyle sonuçlanan olayların sorumlusu olarak toplam 11 türk'ü suçladı. ve bu 11 kişi için ınterpol'den kırmızı bülten çıkarıldı.

sadece dönemin kıbrıs türk barış kuvvetleri komutanı korgeneral hasan kundakçı değil, biri tümgeneral, toplam 11 türk için ınterpol'den kırmızı bülten çıkarılmış. rumlar, 1996'daki olaylar için denktaş'ı bile sorumlu tuttular ama adını ınterpol'e bildirmeye cesaret edemediler.

kıbrıs rum yönetimi, ağustos 1996'da yeşil hat'ta yaşanan ve tasos isak ve solomon solomu adlı iki rum eylemcinin ölümüyle sonuçlanan olayların sorumlusu olarak toplam 11 türk için interpol'den kırmızı bülten çıkarttı. rum başsavcılığı'nın ‘‘süper barbarlar’’ olarak nitelediği ve aralarında emekli korgeneral hasan kundakçı'nın da bulunduğu bu kişiler ömür boyu türkiye dışına çıkamayacaklar. rumlar, tasos isak'ın öldüğü gün bölgeye giden rauf denktaş'ın da olaylardan sorumlu olduğunu iddia ettiler ancak kktc cumhurbaşkanı'nın adını ınterpol'e bildirmeye cesaret edemediler.

isak listesi

rum başsavcılığı 11 ağustos'ta derinya'daki arbedede hayatını kaybeden 24 yaşındaki tasos isak'la ilgili soruşturma kapsamında 6 türk'ün adını ınterpol'e bildirdi. 22 kasım 1996'da ınterpol'e gönderilen yazıya göre bu kişilerin isimleri ve uğraşları şöyle:

haşim yılmaz (rumlara göre türk gizli servisinde çalışıyor ve girne'de cafe işletiyor)

mustafa ergun (polis memuru. türkiye'den gelen 31 yaşında bir göçmen)

polat fikret koreli (22 yaşında magosalı bir kıbrıslı türk)

fikret veli koreli (polat'ın babası. baf göçmeni bir bisiklet tamircisi)

mehmet mustafa arslan (dönemin kktc ülkü ocakları başkanı)

erhan arıklı (dönemin türk-bir başkanı)

solomu listesi

rumlar, 14 ağustos 1996'da türk bayrağını almak için tırmandığı direkte öldürülen tasos isak'ın kuzeni solomon spiru solomu'nun öldürülmesiyle ilgili olarak da 30 ekim 1996'da ınterpol'e beş türk'ün ismini verdi. solomon solomu'nun babası stavros solomu'nun başlarına 10 bin kıbrıs lirası (yaklaşık 25 milyar tl) ödül koyduğu türklerin adları şöyle:

korgeneral hasan kundakçı (dönemin kıbrıs türk barış kuvvetleri komutanı)

tümgeneral mehmet karlı (dönemin 28. tümen komutanı)

atilla sav (dönemin kktc polis genel müdürü)

erdal emanet (dönemin çevik kuvvet müdürü)

kenan akın (rum gazetelerinde derinya'da elinde silahla fotoğrafları çıkan dönemin tarım bakanı, milliyetçi adalet partisi milletvekili.)

emniyet: bülten iptal

emniyet genel müdürlüğü üst düzey bir yetkilisi, emekli korgeneral hasan kundakçı hakkındaki kırmızı bültenin 1997'de iptal edildiğini söyledi. yetkili, 1997 yılı başında, emniyet genel müdürlüğü ınterpol daire başkanlığı ile türkiye'nin fransa büyükelçiliği'nden görevlilerin, lyon'daki ınterpol genel sekreterliği'ne giderek bülteni iptal ettirdiklerini bildirdi. 2001 yılı başında tekrar çıkarılmak istenen yakalama müzekkeresinin de kaldırıldığını belirten yetkili, ‘‘kundakçı paşa istediği an, istediği ülkeye rahatça girip çıkabilir’’ dedi.

ben hálá listedeyim

hasan kundakçı paşa ise kendisinin ınterpol'ün kırmızı bülteninden düşmediğini savunarak, ‘‘rumların geçen ay yaptığı yeni bir girişim sonucu halen ismim listede bulunuyor’’ dedi. son olarak geçen ay emniyet makamları ile konuştuğunu belirten kundakçı şunları söyledi: ‘‘bana, ‘paşam, siz yurtdışına çıkmasanız iyi olur, rumlar yine bir son dakika girişiminde bulunarak sizin isminizi listeye koymuşlar‘ diye uyarıda bulundular. bu yüzden, hálá listedeyim.’’

internetteki fotoğrafla arıyorlar

rumlar, 14 ağustos 1996'da türk bayrağını almak için tırmandığı direkte vurulan solomon spiru solomu'nun öldürülmesinden sorumlu tuttuğu türkleri internette bu fotoğrafla arıyor. fotoğrafın üzerinde oklar ve isimler yazılı.

hadi canım! bak sen?

ulan daha nasıl yazayım nasıl edeyim?
ne haklısı haksızı arkadaşım?
uluslararası bir provokasyona sonuna kadar geldiğimizin kanıtı olan olaydır. niye anlamıyorsunuz?
o herif oraya yönlendirilmiş.
öldürülmesi sağlanmış. orada onu yönlendirenler bilmiyor muydu öldürüleceğini? belki o insan tahmin bile edemedi öldürüleceğini. vermişler gazı. almış gitmiş çıkmış. e öldü sonuçta bak; koskoca paşanın adı interpol listesinde niye anlaşılmak istenmiyor?
kullanılmış bir genç.
başarılmış bir hedef var orada yahu!
uçankanatlısivrisinek
tanım: bayrak bir bez parçasıdır! kutsal değildir. rum delikanlısı gayet haklıdır.(hahahaha bak şimdi buna kendimde güldüm, acaba kutsal ne demek ola ki hemen bütün fikirlerim değişti ben gerçekten çok rererö imişim.)

yorum: o zaman yarın indirelim bayrağı( hem zaten bir bez parçasına bu kadar değer yüklemenin anlamı ne alt tarafı bir milleti aynı toprak üstünde aynı çatı altında toplayan ne olduğu belirsiz bir şey). sonra da dağıtalım tsk yı( hem gerek yok zaten her sene o kadar kişiyi beslemeye) ilan edelim dünyaya biz artık birey takılıyoruz ne gerek var bayrağa filan diye. sonra hemen ertesi gün biz bireyciliği ruhumuzda hissederek uyandığımız ilk günün akşamı, yunanistanın büyük yunanistan projesi için kolları sıvadığını, ermenistanın büyük ermenistan hayalleri ile kuzey doğudan giriş hazırlıkları başlattığını, sonra gürcistanın kendi internet sayfalarında ilan ettiği gibi onlarında kuzey doğuda nasıl ermenistanla karşı karşıya geldiğini, sonra güney doğudan kürt milletinin nasıl karşı atak yaptığını filan gayet güzel neşeyle içimizde insan sevgisi ve tüm bireyciliğimizle akşam kahvemizi yudumlarken haberlerden izleyelim. tabi o zaman bize iç anadolu filan kalıyor( amaaan ne olacak ki yeter bize o kadar yer hem ne önemi var toprağın bayrağın, insan gibi haysiyetle yaşanacak bir yerin, önemli olan birey zaten. ben kendi benliğimi ve bireylerimi koruduktan sonra acaba komşumun kızına yunanlar tecavüz mü ediyor, yan komşumun evini ermeniler mi basmış, ne önemi var zaten önemsesemde ne yazar devlet mi kalmış şikayet edecek birimi kalmış. en temizi bireycilik ben şimdi en kısa yoldan kapağı atarım yurt dışına burda da ne güzel birey birey takılırlar.) doğru ya, ne gerek bayrak, insan ya kutsal hayat. orda ki bir rumun hayatı kutsal ama milletsiz kalmış bir bireyin başına gelenlerden sonra ne hale gelebileceği önemli değil. bayrak ne ki bir bez parçası. acaba kutsal ne ola ki.
normalşartlaraltındaveodasıcaklığında
maksadın üzüm yemek değil bağcıyı dövmek olduğunu bir kez daha gözler önüne seren durumdur.


aslında çok basit her şey. devlet kavramı ortaya çıktığı günden beri devlet kavramıyla birlikte gelişen bazı dinamikler vardır. en başta geleni de her düzeninin kendini korumakla yükümlü olduğu gerçeğidir.dünya'nın hangi kıtasına gidersen git bir devlet kavramı var ise kuralları ve kutsalları vardır. ve aslında çok da farklı değildir birbirinden.
yani lades yaparsan bile bile yapmış olursun!

bunun zaten ortalama bir zeka ve dünya görüşüne sahip her bir birey farkında.ama niyet ve dert başka.

mevzu hümanizm,milliyetçiliğe karşı net bir tavır,faşizanlığa karşı tepkisel bir duruş değil. öyle olsa hep beraber duralım!
mevzu son 10 senede bir yerlerden sağlanan imkanlar dahilinde bu ülkeye, bu devlete dair ne varsa gün bugündür tavrıyla saldırmak, cumhuriyetin temel dinamiklerini bombalamak ve ortaya birilerinin içinde mustafa kemal'in patlattığı en derin yara olan sevr 'i yeniden bu halka,coğrafyaya dayatmak.evet özeti ve gerçeği bu!

o sebepten cemaat çocuklarının, 2.cumhuriyetçilerin ve kürt milliyetçilerinin dört bir koldan geçtiği taarruz!

allahın günü m.kemal kötülenir oldu bu ülkede, t.sk zaten tu kaka çoktan ilan edildi,adı türkiye cumhuriyeti olan bir coğrafyada türk'üm demek faşistlik oldu! teröristler otobüs tepelerinde şampiyon takımın futbolcuları gibi gövde gösterisinde.
her şeye bir bahane var!rum milliyetçisi gaza gelmiş refleksif davranmış. ee türk askeri de görevini yapmış derler o halde.birileri gaza gelip her şeyi yapmaya muktedir olduğunu sanacak etkiye tepkiyi görünce de faşist türkler olacak!

ohh ne güzel ne ala memleket!

demokrasi yok,çok seslilik yok diyenlere sorarım demokrasi var dediğiniz hangi ülkenin parlamentosunda teröristler var?
sorarım başka hangi ülkede o ülkenin kurucusuna,fikirlerine şahsına her gün salvo atışı var?


dünya'nın hangi ülkesine gidersen git, hadi bayrağını indirmeye kalk bakalım neler oluyor?

evet yolunda gitmeyen çok şey var bu ülkede,evet acılarımız,cahilliklerimiz var.ama burası bizim ülkemiz.eleştirmek başka gözleri kapatıp bodoslama dalmak başka.

a.b. d emperyalizminin boyunduruk sembolü olan incirlik zaten ayrı bir garabet.ama vakti zamanında işbirlikçi birileri onu gövdemize sapladı diye tümden kendiliksiz mi olalım? elbet günü gelir sökülür,koparılıp atılır emperyalizmin sembolü de bu coğrafyadan.


herkes maksadını alenen söylese en azından saygıyı hak eder demokrasinin de,hümanizmin de,kardeşliğin de,barışın da içi boşalmaz en azından.


bir daha soruyorum: maksat üzüm yemek mi bağcıyı dövmek mi?
5
instela

instela ile kendinizi özgürce ifade edebilir ve yazdıklarınızla anında binlerce kişiye ulaşabilirsiniz

üye olmak yalnızca saniyeler alır

zaten bir hesabınız var mı? giriş yapın