virüsün bu kadar kolay bulaştığını bilmiyorduk

1 /
written and directed by written and directed by
sağlık bakanı fahrettin koca'nın bugünkü açıklamasında geçen acı itirafı. bir vakanın 2-3 kişiye bulaştıracağını düşünürlerken verilere göre en az 30 kişiye bulaştırıyormuş.

yokuş aşağı gidişimize alıştırma sözleri sanki. bilim kurulları, toplantılar, açıklamalar derken gelinen nokta bu maalesef. ısrarla kimseyi dinlemiyorsunuz, uzmanları, liyakat sahibi insanları sallamıyorsunuz.

bir an önce sokağa çıkma yasağı ilan edilmezse insanlar kaos içinde, acı çekerek can verecekler. bu işin şakası yok, bunu hepimiz söylüyoruz. hadi iki hafta sonra karşımıza geçip bunu da bilmiyorduk deyin.
dumrul dumrul
tamam, şimdi biliyoruz. hastalığın tüm illere yayıldığını da açıkladınız. sağlık alanında çalışanların da ciddi bir enfeksiyon gerçeği var. peki sonuç?

ciddi önlemlerin alınmadığı her dakika hastalığın yayılım hızı artabilir ve sağlık çalışanlarının da hassasiyetle korunmadığı durumda korona dışı hastalıklarda da kontrolü elimizden kaçırabiliriz.

en kuvvetli zincir bile en zayıf yerinden kırılır. ve o noktada ortada zincir diye bir şey yoktur zaten. böyle bir noktada yapılacak hataların maliyeti olağan zamanlarda yapılan hatalardan kat kat yüksek olur. bunu gerçekten idrak edebiliyorlar mı acaba?

bunlar işin ciddiyetine uygun hareket etme peşinde değiller. o halde yukarda sorduğum soruyu "biz"e yöneltmem gerek.

hepimiz karşımızda ne çeşit bir kafa olduğunu biliyoruz. peki sonuç?

geri çekilin arkadaşlar. geri çekilin ve bu sürecin çok ciddi yıkıcı sonuçları olacağını gözeterek gelecek planlarınızı gözden geçirin. daha önce herhangi bir gelecek planınız yoktuysa bunu acilen yapın. önünüzde çok fazla belirsizlik varsa bu belirsizliği gidermek adına self karantina sürecinde bütün zamanınızı kendinizi geliştirmek üzere değerlendirin.

ne yaparsanız yapın kendinizi bu batağa gömmeyin.
topalkırkayak topalkırkayak
o kadar gamsız bir insanım, şu rahatlığa sahip olamadım lan.

patronun karşısına geçip, ya rakipler aslında düşündüğümüzden fazla çalışıyorlarmış. dolayısıyla, bu satışı kaybedeceğiz muhtemelen diyemem mesela ben ya da ne bileyim, ekibin karşısına geçip arkadaşlar ben eksik çalışmışım, sizinle yeteri kadar ilgilenememişim, aslında hepiniz her şeyi biliyorsunuz sanıyordum diyemem mesela. utanırım lan en başta. çok enteresan şeyler yaşıyoruz gerçekten.
mersburglu mersburglu
virüsün bulaşıcı olduğunu dünya sağlık örgütü basbas bağırıyordu. doğru dürüst ciddi bir dr, olmadığın için dikkate almadın.

tüccar kafadan hekim olmaz. o hastayı müşteri olarak görür. tıpkı kasabın koyunu et olarak görmesi gibi.
sithin sene sithin sene
bu cümleyi kuran kişi bir uzman hekim, özel hastanesi var ve şu an sağlık bakanlığı yapıyor.
(bkz: virüsün ne kadar kolay bulaşmasını bekliyordunuz)
(bkz: size gelişi neydi abicim )

anladık fahrettin bey, ön planda olmanız birilerini çooook rahatsız etti, o yüzden geri çekildiniz, daha az konuşur daha az bilgi verir oldunuz, anlıyoruz, sokağa çıkma yasağı gibi planlarınız var ve nicedir görmezden geliniyor, başarı durumunda malum odaklar sizden önce ortaya çıkıp poz verecek, başarısızlıkta ise bilim kurulu ve siz günah keçisi olacaksınız ve bundan ötürü de endişeniz gün geçtikçe artıyor, zira önerilerinizin sadece bir kısmı uygulamaya geçiriliyor ama tüm ihale size kalacak, ama sayın bakan, bu kadar hızlı yayıldığını bilmiyorduk ne demek? makale takip edemiyor olabilirsiniz, parayı bulmuşsunuz, siyasete de girince bilim merakınız durmuş olabilir, belki hiç olmamıştır bile, ama yanı başınızada sorup fikir alabileceğiniz zibil gibi uzman hekim yok mu sizin? yahu aylardır dünya yıkılıyor arkadaş, aylardır gümbür gümbür geliyor bu zıkkım ve önünüzde tıpkı sizin hatalarınızı yapan onca ülke var, ikisi burnumuzun dibinde hemde, ve siz kalkıp bunu söylerseniz ağzımızı bozmak zorunda kalırız beyfendi, maksadınız bu mudur?

çinle hudutlar neden geç kapandı? iran hududu neden daha geçen haftaya kadar orospu donu gibi tutuldu? suriye hududu zaten yok! yurt dışından gelenlerin gönüllü gözleme girmelerini telkin etmek ne kadar yeterliydi? şirin payzına falan şirinlik yapıyordunuz ya twitterdan? umre kafilesinin gitmemesi için neden adım atılmadı? hadi gittiler, geri dönüşte neden zaruri bir karantina uygulanmadı? bunları yapmak bu kadar mı zordu yahu! tüm ülke sathına enfeksiyon yayıldı, bakın çin gibi nüfusa sahip ülkede bu olmadı, ne yapıp edip önünü aldılar, wuhan eyaletiyle kurtardılar işi, bizim köylerimize kadar enfeksiyon girdiyse siz ne halta yararsınız arkadaşım? 500 sağlık çalışanı ne ara enfekte oldu diye bile sormuyorum bak. bu adamlar bu hızla hasta olmaya devam ederse bu mücadele nasıl devam edecek diye de sormuyorum bile! bir güruhtan bir tane adam çıkar amk, bir tane lan!
jitemci astsubay jitemci astsubay
(bkz: yapma bunu)

ne güzel süreci iyi yönetiyorlar algısını yerleştirmiştin pastaya dönmüş beyinlere. bu itiraf da nereden çıktı ola ki? sonra gözyaşları pıt pıt. istifa falan mı masaya kondu acaba?
yel değirmeni bekçisi yel değirmeni bekçisi
başkasının yazdığı repliği okur gibi değil mi biraz?

(bkz: kandırıldık)

kanada'da ilk vaka 24 ocak'ta görüldü. 26 ocak sabahı havaalanındaydım. çin'den gelenlere muhtemelen ayrı muamele yapılıyordu çünkü özellikle "son 2 hafta içinde çin'de bulundunuz mu" diye soruluyordu ülkeye girenlere.

şimdi bu ülke oldukça geniş bir yüzölçümüne sahip -iki milyon kilometrekare-. nüfusun büyük bir kısmı güney çizgi üzerinde ve quebec'te ((bkz: montreal). ve bu ülkenin nüfusu 40 milyon dolaylarında. sadece istanbul'un 2 katı bir nüfus var.

buna rağmen türkiye'de alınan önlemlerin ötesinde önlemler alınmış durumda. insanlar sokakta yürürkün birbirinden kaçıyor lan! asansöre 2 kişiden fazla binilmiyor (18 katlı, her katta 15 daire, 3 asansör). bırak 2 kişiyi, asansörde ben varım diye, "bir sonrakini bekleyeceğim" diye binmeyeni gördüm.

birçok şehir ohal ilan etti, 150-200 kişinin girdiği markete 20 kişi alıyorlar artık. (sayılar gözlem sonucu). restoranlar uzun süredir tamamen kapalı, sadece take out veriyor. 3 haftadır evden çalışıyorum. gerekli olmayan (eczane, gıda, alkol -evet alkol gerekli görüldü-) servisler durduruldu. hediyelik eşya dükkanları, ıvır zıvır filan kapalı yani. bir cin (tonikle iyi giden) üreticisi dezenfektan üretmeye başladı. bunun gibi bin tane şey var.

ocak sonundan itibaren can kaybı 108 - vaka sayısı 10 bin'e yaklaşıyor. neyse ki can kaybı hızı yavaş.

şimdi nüfusu bu ülkenin yarısı olan, yüz ölçümü de 5343 kilometrekarecik olan bir şehir için bu lafı sarf edebilmek cahilliktir. cahillik değilse yüzsüzlüktür, kaypaklıktır, kepazeliktir.

gözlerinin dolması, ağlaması, üzülmesi doğalsa, sokağa çıkma yasağını (en azından istanbul için) destekliyor, talep ediyor ama aldıramyorsa istifa etmelidir.

ekleme: alkol servisini açıklayalım. ontario'da öyle bakkalda, markette alkol satılmıyor. eyaletin kendi alkol marketleri ya da eyaletten lisanslı şarap marketleri, bira marketleri var. onlar da kısıtlı hizmet vermeye devam ediyor. (süpermarket içindeki alkol reyonları da alkol marketi olarak geçiyor ve lisanslı, mesela bu reyonlar normalde de pazar 6'dan sonra kapalı)
tabuyoksunu tabuyoksunu
kendilerini bilim adamı olarak gören, mensubu oldukları kurumu bilim kurulu olarak adlandıran kurum doktorlarının ortak açıklamasıdır.
insanlık bu illetin aşısını ve tedavisini bulacaktır. hangi insanlık ? biz değil yani, şu bizi kıskanan insanlık.. birileri mutlaka araştırıyordur. hiç olmadı yaz aylarını bekleyeceğiz, bu arada duaları aksatmayın.

(bkz: siz tedaviyi bulun bak biz ne biçim uyguluyoruz görün)
1 /