yalnızlar için çok özel bir hizmet

geber marla singer geber marla singer
murat gülsoy'u çok uzun zamandır takip ederim. ta hayalet gemi'den bu yana. zamanında hayalet gemi sayılarını türkiye'nin dört bir yanındaki sahaflardan toplamak en büyük hobilerimdendi. bulamadıklarımı ise internetten okumuşumdur. üniversite 2. sınıf ilk dönemim netten hayalet gemi okumaktan bir kere bile yurt odasından dışarı adımımı atmamakla geçmişti. yani diyeceğim o ki, içinde çok sağlam cevher olan bir adamdan bahsediyoruz burada. hayalet gemi'de yaptıklarının yanı sıra daha önceki kitapları da cabası.

yeniliklere kapalı bir insan değilim. kitapçıda, "yalnızlar için çok özel bir hizmet" adlı kitabı ve altında murat gülsoy imzasını gördüğümde epey dumur oldum. kitabın adı ve kapağının şu 3 kuruşluk teen kitapları yayınlayan kitabevlerinden ve onların bastıkları romanlardan farkı yoktu. "yahu noluyoruz murat?! sen de mi?" dedim ama vardır bir esprisi ya da bildiği dedim.

ve alıp okumaya başladım.

önsöz harikaydı. işte bunu özlemişim dedim. giriş her zamanki gibi bildiğin murat gülsoy'du. yani modern, anlaşılır, iç hesaplaşmalı, keskin zekalı, yer yer mizahi, gereksiz hiçbir cümleye yer vermeyen, fante kadar sade, nurakami kadar bunalımlı ve detaycı. konu ise orijinal..

peki ama ya sonra?
anlatacak bir şey yok ki.. kitap başlangıç, giriş kısmını bitirir bitirmez, şimdi gelişmelere giriyoruz herhalde dediğimiz anda bitiyor. şunun gibi, aklına güzel bir konu geliyor, oturup yazmaya başlıyorsun ve sonra tam gelişme kısmına gireceğin anda, ya da neyse lan diyerek romanı bitirip bastırıyorsun. hikaye desem hikaye değil, roman desem roman değil. olay örgüsü olsun, bir yerlere bağlansından bahsetmiyorum. ya da durum çok sanatsal iç bükeyden dış bükeye yapısal deneyselcilik sikimsokculuk olup da ben anlamadım da değil..

durum şunun gibi, bir konferans için bir salona gidiyorsunuz. günün konuşmacısı kürsüye çıkıp "arkadaşlar bugün şu konudan konuşacağız" diyor, ardından da "hepinize geldiğiniz için teşekkür ederim" deyip kürsüden geri iniyor.

sense noldu amk şimdi? diyerek arkasından bakıyorsun..

bu adam hayalet gemi gibi türk edebiyatının yüz akı bir oluşumun temel taşıydı. onlarca güzel esere imza attı. nice zamandır insanlara yaratıcı yazarlık kursları veriyor. akademik bi insan. herhalde bildiği ve benim salaklığımdan anlamadığım bişii vardır diye düşünmek istesem de o şeyi bulamıyorum.

kusura bakma murat gülsoy, bu sefer batırmışsın. en azından şunu sor kendine, ben bu kitabı murat gülsoy imzası ile bir yayınevine yollamasam cevap dahi alır mıydım karşılığında? bunu bir sor kendine.