yangın olur biz yangına gideriz

giriniz kaydediliyor

işlem bitince otomatik olarak girinize yönlendirileceksiniz. hoşunuza gitmeyen bir şey varsa girinizi daha sonra düzenleyebilir veya tamamen silebilirsiniz.

girinize bir görsel eklemek için dosya veya dosyaları buraya bırakın
dosya(lar) otomatik olarak yüklenecektir.

(bkz: ) `` TR
camel
istanbul yöresinden güzel bir eser. sözleri şöyledir:

yangın olur biz yangına gideriz
düz ovada keklik gibi sekeriz
yokuşlarda şahin olur uçarız

sandık sandıklar içinde çok şanımız var
hazreti mevlaya yalvarmamız var

beyoğlu'ndan çıktık sandık selamet
galata'ya vardık koptu kıyamet
murşit reis sandık sana emanet

sandık sandıklar içinde çok şanımız var
hazreti mevlaya yalvarmamız var

ayrıca konuyu çok güzel anlatan bir fotoğraf için de (bkz: )
life for rent
türkiye'deki itfaiye anlayışının içler acısı örneğidir bu deyiş!

antalya yangını ile ilgili resimlere bir bakın allahaşkına. 3 tane adam üstlerinde t-shirt, kafalarında kasket yangın söndürmeye çalışıyorlar. hangi belediyeye ait itfaiye elemanları diye sormaya gerek yok! zira hepsinin aynı olduğuna kalıbımı basarım. sayfiye yeri ya, antalya, çeşme, olimpos gibi yerler; itfaiyecilerin her ülkede olduğu gibi "ısı/su/ateş vs geçirmeyen kıyafet" giymesine gerek yok.hele o sıcaklarda dimi yani! yangın olur don gömlek biz yangına gideriz.

resimlerde belki görmüşsünüzdür ya da dün akşam her kanaldaki haberlerde denk gelmişsinizdir; hepsi tam kıyafet, çakı gibiler mazallah nazar değmesin! yüzünde maske, kafasında kask olmadığı için de suyu 1km öteden sıkıyor! yaklaşamadığı için su da çiş yapıyormuş gibi önüne düşüyor, yangın ise nelerlerde...

benden aldığınız vergilerin nereye gittiğini açıklayamayan ve birbirini yemekten başka bir bok yapmayan sevgili tbmm, içler acısı durumdasınız! bu yangın söndürme konusundaki üstün başarınız için bugünkü gazetelerde göreceğiniz üzere avrupa ülkeleri "kaç gündür söndüremediniz bu adamlarla da söndüreceğiniz yok biz bari yardım gönderelim" dediler. utanmıyorsunuz hiç dimi..at yarışından bir haftada kazandığınız para ile bile bu adamların hepsini giydirebilirsiniz.ha kalkıp bana şimdi hepsinin kıyafeti var, ama giymiyorlar derseniz o zaman bu işin okulunu yapın diğer ülkelerdeki gibi ve "hepsi 100kg üstü olan adamları" her gün talim ettirin derim belki kilo verirlerse işe yararlar!! seçerken adam gibi seçin. başlarına işi bilen birini koyun. nasıl askerlik yan gelip yatma yeri değilse aynı şey polis ve itfaiye içinde geçerli. canımızı/malımızı emanet ettiğimiz adamlara bir bakın dönüpte. kimse bizim itfaiyecilerimizde new york fire department gibi aktör kılıklı olsun demiyor. en azından ne yaptığını bilsin bari!!!
bazinga
söz konusu sandığın olayının ne olduğu konusunda acayip merak uyandıran türküdür.

beyoğlundan çıkmışlar sandık sağlam, galatada kıyamet kopmuş sandığı hurşit reis'e emanet etmişler. kafamda oluşanları en basitinden aktarmak isterim. öncelikle sandıkta ne var abicim, hurşit reis kim, sandıklar içinde çok şan nasıl oluyor, hazreti mevladan talebiniz nedir? ilk etapta bu sorular kafamı kurcalıyor yani. yangın mangın hikaye yani, maskelemek için tulumbacıları kullanıyor olmasınlar, çünkü olay yangın değil, sandık özünde. define sandığından bahsedilmiyordur heralde, böyle açık açık define konuşulmaz. mevlayı filan katmışlar işin içine, burnuma ruhani kokular geliyo sanki*.
scrappy
yangın gibi bi' felaket üzerine böylesi bir şarkı yazılması dönemin tulumbacılarının nasıl bir ruh halinde olduğunu da anlatıyor sanırım. adamlar yangına gidiyor ama giderlerse keyfi gidiyorlar. yok mehmet efendinin sadabat kasrı yanmış yok hacı hüsamettin'in köşkü yanmış. yok öyle..

zaten gittikleri yerleri de yağmalıyorlardı. o yüzden neşeliler herhalde.
instela

instela ile kendinizi özgürce ifade edebilir ve yazdıklarınızla anında binlerce kişiye ulaşabilirsiniz

üye olmak ücretsizdir ve yalnızca saniyeler alır. hemen üye olun:

zaten bir hesabınız var mı? giriş yapın